צ’קראטק מרחיבה את החדירה לאחד השווקים הגדולים בעולם, וחותמת הסכמים בהיקף מצרפי של 2.5 מיליון יורו

Image by andreas160578 from Pixabay

צ׳קראטק חותמת על הסכם להקמת 3 מתקנים נוספים לטעינה אולטרה מהירה של רכבים חשמליים בגרמניה

חוזה חדש בהיקף של כ- 1.5 מיליון יורו מצטרף להסכם קודם עליו חתמה החברה לפני כחודש בהיקף של כ- 1 מיליון יורו.

• ההסכמים עם הלקוח, מהווים תשתית עסקית להקמת מתקנים נוספים, עם פוטנציאל מזוהה ל-3 מתקנים נוספים שישלימו כבר בתקופה הקרובה עסקה מצטברת של סה״כ 8 מתקנים.

• המתקנים יותקנו, בין השאר במלונות, פלח שוק המהווה פוטנציאל משמעותי לצ׳קראטק. 

כמו-כן המיקומים המתוכננים למתקנים אלו צפויים לאפשר חשיפה משמעותית לפתרון הייחודי של צ’קראטק ובכך להאיץ את תהליך החדירה לשוק הגרמני ולמדינות נוספות באירופה .

• בהמשך להקמת המתקנים, הם יופעלו ע”י שותפים מקומיים של צ’קראטק בגרמניה, במשך 15 שנה + אופציה ל- 5 שנים נוספות.

• צ’קראטק זכאית להכנסות נוספות בגין שירות תחזוקה ותפעול מערכות האגירה במשך תקופה זו. 

• נקבע מנגנון חלוקת רווח לפיו צ’קראטק זכאית לכ- 15% מהרווח התפעולי ממתקני הטעינה המהירה.

לדברי בועז וייזר מנכל צ’קראטק: ” אני שמח לעדכן על עסקה מסחרית נוספת של הדור המתקדם של מערכות האגירה הקינטית שלנו. 

עסקה שניה בגרמניה שהינה אחד השווקים המתקדמים ביותר בהכנת התשתית לחדירת רכבים חשמליים. 

ההסכם הנוכחי, לאספקת פתרון Turnkey מלא ל-3 מתקני טעינה אולטרה מהירה נוספים, מתקף את הערך המוסף המשמעותי שמערכות האגירה הקינטית שלנו מביאות ללקוחותינו, בהיותן enabler להקמת מתקני טעינה אולטרה-מהירה לרכבים חשמליים גם במקומות בהם רשת החשמל מוגבלת בהספק.

זו עסקה שלישית שאנחנו מודיעים עליה בשבועות האחרונים, ויש בכך עדות נוספת לעניין הרב במוצר שלנו, המהווה את הפתרון הנכון בזמן הנכון, לשוק שנמצא בצמיחה אדירה וצפוי לקבל רוח גבית משמעותית של השקעות ממשלתיות ופרטיות בהקמת התשתית הקריטית למימוש חזון המעבר לרכבים חשמליים. 

זוהי הבעת אמון בטכנולוגיה שפיתחנו ובפוטנציאל של המוצר המתקדם שלנו, ה-KPB100, שיושק בחודשים הקרובים. 

עסקה זו הינה דוגמא לאופן מימוש אסטרטגית החדירה לשוק שלנו, וחינוך השוק ביתרונות המוצר שלנו, תוך מתן פתרון Turnkey של מתקני טעינה אולטרה-מהירה תוך שת”פ עם שותפים מקומיים, בעלי יכולות משלימות. העסקה מהווה מודל ונקודת ייחוס גם ללקוחות נוספים וממצבת אותנו כשחקן משמעותי בשוק תשתית הטעינה לרכבים חשמליים בגרמניה, ובאירופה בכלל, כחברה הראשונה שנותנת פתרון לפער תשתית רשת החשמל באופן כלכלי, מוכח, וירוק, שאינו מבוסס על סוללות.

אנחנו מוכיחים שאנחנו מבטיחים ומקיימים. 

רק לפני חודש וחצי הודענו על פוטנציאל להזמנת המשך קרובה, וכבר אנחנו מתרגמים את ההבטחה להתקשרות חוזית ואף מודיעים על פוטנציאל להרחבה נוספת של צבר ההזמנות, בטווח הזמן הקרוב, על בסיס מערכת היחסים שנוצרה עם הלקוח, כערוץ שיווקי שאנחנו מאמינים שיניב הזמנות רבות נוספות. 

כל הזמנה מגבירה את ההתעניינות ומחזקת את הבטחון גם של לקוחות נוספים, בגרמניה ובמדינות נוספות באירופה, בפתרון שלנו. 

אני סמוך ובטוח שנדע לתרגם את העניין הרב לתנופה עסקית ולהיקף משמעותי של הזמנות נוספות. “

חברת צ׳קראטק,  מודיעה היום על הזמנת המשך בגרמניה, במסגרת מערכת הסכמים בין צ’קראטק וחברת EES הגרמנית (אשר הינה השותף המקומי של חברת צ’קראטק), לבין חברת השקעות שמושבה בגרמניה ובעלת נסיון ומוניטין בייזום השקעות בנכסים מניבים בתחומי האנרגיה. 

ההסכם שנחתם הוא לשיתוף פעולה בהקמת 3 מתקנים לטעינה אולטרה-מהירה של רכבים חשמליים בהן ישולבו מוצרי ה-100KPB של החברה, המשמשים לחיזוק רשת החשמל באתר הטעינה מהירה ומאפשרים האצת קצב הטעינה. 

הסכם זה מצטרף להסכם דומה עליו חתמה החברה לפני כחודש להקמת שני מתקנים דומים.

מכירה זו הינה חלק ממימוש אסטרטגיית החברה להחדרת מוצריה לשוק הבינלאומי של הרכבים החשמליים אשר צומח במהירות ונזקק לעמדות טעינה אולטרה-מהירות כתשתית קריטית להורדת חרדת הטווח ומימוש החזון למעבר לרכבים חשמליים.

1. ההתקשרות כוללת מכירה מסחרית של מוצרי החברה מדגם KPB100. כמו כן, במסגרת התקשרות זו וכחלק ממימוש אסטרטגית החברה להחדרת מוצריה לשוק, החברה תספק ללקוח, באמצעות EES (המפעילה גורמים מקומיים נוספים), פתרון Turnkey מלא של מתקני טעינה אולטרה-מהירה לרכב חשמלי.

2. במסגרת ההתקשרות, יוקמו 3 מתקנים שיכללו, כל אחד, את מוצר ה- KPB100 של החברה ב-3 אתרים שונים:
1) פארק עסקים ומסחר בעיר Reiskirchen bei Giessen.
2) 2 מלונות – במינכן ובשטוטגרט.

3. הלקוח, החברה ו- EES הגיעו להסכמות עם בעלי מקרקעין לחכירת האתרים לתקופה של 15 שנים, עם אפשרות להארכת התקופה ב-5 שנים נוספות, בתמורה לתשלום דמי שכירות שנקבעו בין הצדדים.

4. במסגרת ההתקשרות, מתקני הטעינה המהירה יוקמו על ידי EES והחברה (בסיוע קבלני משנה מקומיים). היקף ההשקעה בהקמת כל אחד מהמתקנים הינו כ- 0.5 מיליון אירו, מהם כ- 70% מהווים את התמורה לחברה עבור אספקת והתקנת מוצרי ה-100KPB ויתרת ההשקעה הינה עבור שאר מרכיבי המתקן והעבודות הנדרשות להקמת מתקני הטעינה האולטרה-מהירה.

5. לאחר הקמתם יופעלו מתקני הטעינה המהירה על ידי EES והחברה (באמצעות קבלני משנה מקומיים) למשך תקופה של 15 שנים, כאשר ללקוח האופציה להאריך את תקופת ההפעלה ב-5 שנים נוספות. ההוצאות השוטפות של אתרי הטעינה המהירה ישולמו מתוך ההכנסות הצפויות מהפעלת המתקנים, וכחלק מהוצאות אלו החברה זכאית לתשלום שנתי בגין שירותי תחזוקה למוצרי ה-100KPB.

6. כמו כן, בהסכמים נקבע מנגנון חלוקת הרווח התפעולי השוטף (ככל שינבע מהפעלת המתקנים), בין הלקוח, החברה ו- EES. לפי מנגנון זה, תהיה החברה זכאית לכ-15% מהרווח התפעולי של מתקני הטעינה המהירה.

7. התקשרות זו הינה במסגרת מימוש אסטרטגיית החברה לפעול גם בדרך של העמדת פתרון מלא (Turnkey) של מתקני טעינה מהירה, שיוקמו ויתופעלו ע”י החברה (לרבות באמצעות גורמים מקומיים במדינות היעד), כאשר מערכת האגירה הקינטית של החברה, מוצר ה-KPB100, משמשת כמרכיב מהותי, שבאמצעותו מתאפשרת טעינה מהירה על אף מגבלות ההספק של תשתית רשת החשמל באתר הטעינה המהירה.  החברה מעריכה כי מאפייני התקשרות זו,  הערך המוסף של מוצרי החברה שבאים לידי ביטוי באמצעותה, והקמת המתקנים תוך שת”פ עם גורמים מקומיים, עשויים לעודד לקוחות נוספים בגרמניה לפעול באמצעות החברה והשותפים שלה, לטובת האצת הקמת תשתית טעינה מהירה לרכבים חשמליים, ובפרט במקומות בהם רשת החשמל מוגבלת בהספק. 

8. בנוסף, הלקוח הודיע כי הגיש בקשה לקבלת מענקי תמיכה רשויות בגרמניה למימון הקמת מתקני הטעינה המהירה ב-8 אתרים שונים, בהיקף השקעה כולל של כ-4 מיליון יורו. 

בקשה זו הינה עבור 5 האתרים שעבורם כבר בוצעה התקשרות חוזית (2 האתרים שדווחו ב-7.12.2021 ו-3 האתרים הנוספים שמדווחים בהודעה זו) ו-3 אתרים נוספים שכבר זוהו ומתנהל מו”מ מול בעלי האתרים להקמת מתקני טעינה מהירה בתחומם. ככל שיושלם המו”מ בהצלחה והרשויות יאשרו את מענק התמיכה במימון באתרים אלו, הרי שבכך יש פוטנציאל להזמנות נוספות בטווח הזמן הקרוב ל-3 אתרים נוספים (שכל אחד מהם כולל לפחות יחידה אחת של מוצרי החברה מדגם KPB100).

9. לפי הערכת הלקוח, תשובת הרשויות לגבי בקשת המימון של האתרים שבוצעה עבורם התקשרות, צפויה בחודשים הקרובים. עם זאת, סוכם עם הלקוח כי ככל שלא יתקבלו מענקים מהרשות הממשלתית עד סוף חודש יוני 2022, תחל הקמת המתקנים גם ללא המענקים, לא שינוי בתנאי העסקה מבחינת החברה. 

גמר הקמת המתקנים והפעלתם המסחרית צפויים במהלך רבעון 4 2022.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version