פרסום מאיץ יזמות נשים מבסס את התיק העסקי לרכש מגדרי

WEA Master Logo

תקציר תמיכה מבוסס ראיות קורא למגזר הפרטי לאמץ אסטרטגיות רכש רספונסיביות מגדרית ולשלב עסקים בבעלות נשים, בהובלתם ובתגובה מגדרית בשרשראות ערך ככלי לקידום היעדים הכלכליים והערך החברתי של עסקים בהתאם ליעדי הפיתוח בר הקיימא

מאיץ היזמות לנשים (WEA) הודיע היום על פרסום תקציר תמיכה ((Advocacy Brief שכותרתו “הערך האסטרטגי של הרכש: מדוע רכש מגיב מגדרי הגיוני מבחינה עסקית” המציג ראיות משכנעות ליתרונות לחיזוק השתתפותן של נשים בשרשראות האספקה במגזר הפרטי במימוש צמיחה כלכלית כוללת ופיתוח בר קיימא.

תקציר התמיכה, שפותח על ידי נשות האו”ם ומומן על ידי Mary Kay Inc.  לתמיכה ב-WEA, מדגיש את הנסיגה בהתקדמות בהשגת שוויון מגדרי כתוצאה ממגפת קוביד-19, כמו גם כיצד רמות הולכות וגדלות של חוסר ביטחון כלכלי, הפרעות בשרשרת האספקה וזעזועים אקלימיים וסביבתיים חסרי תקדים משפיעים באופן לא פרופורציונלי על נשים בהתחשב במעמדן הלא שוויוני בחברה.

הפרסום מזכיר מחקרים קודמים המראים כי לכלכלות יש הזדמנויות טובות יותר לצמוח והן עמידות יותר בפני משברים אם לנשים ולגברים יש זכויות שוות. עם זאת, נותרו אתגרים עצומים. נשים יזמיות ממשיכות להתמודד עם מכשולים רבים, כולל היעדר גישה להון בשוק המקומי והבינלאומי כאחד; פחות רשתות יזמות בהשוואה לגברים; ומדיניות שמרתיעה השתתפות של נשים בשוק העבודה. ברחבי העולם, בעוד שאחד מכל שלושה עסקים נמצא בבעלות נשים, נשים זוכות רק באחוז אחד מההוצאה העולמית של תאגידים גדולים.חוקי מגדר לא שוויוניים פוגעים גם בהזדמנות הכלכלית של נשים. לדוגמה, כמעט 2.4 מיליארד נשים בגיל העבודה עדיין אינן נהנות מאותן זכויות כלכליות כמו גברים. למרות נתונים סטטיסטיים אלה, נשים יזמיות נשארות פתרון לאתגרים רבים שהעולם מתמודד איתם כיום והראיות מראות שיש קשר ישיר בין עלייה ביזמות נשים וצמיחה כלכלית, פיתוח בר קיימא וחברות כוללניות וגמישות יותר.

הנתונים המוצגים בתקציר התמיכה מתארים כיצד אימוץ מדיניות ופרקטיקות של תגובה מגדרית (GRP) באמצעות תהליכי רכש הוא מנוף אסטרטגי למתן את ההשפעה של החסמים המבניים שנשים מתמודדות איתם ובמקביל לשפר עסקים ולחזק כלכלות. תקציר התמיכה מזהיר כי אי אימוץ GRP הוא הזדמנות מבוזבזת. הראיות ברורות. צמצום אי השוויון המגדרי טוב לעסקים וזו כלכלה חכמה.

Deb Gibbins, Photo: courtesy of Mary Kay

“רכש מגיב מגדרי משפיע על רווחיות החברה, הפחתת סיכונים, חדשנות וקיימות. כאשר נשים יזמיות מודרות מצינור הרכש, חברות מסתכנות בהשארת כמות ניכרת של כישרון, יצירתיות ומומחיות על השולחן. GRP היא אסטרטגיה עסקית מנצחת, כמו גם זרז רב עוצמה לשינוי”, אמרה דבורה גיבנס, מנהלת תפעול ראשית במרי קיי בע”מ ומייסדת WEA.

כדי ליידע את תקציר התמיכה, נשות האו”ם עסקו ביותר מ-350 בעלי עניין ב-2021, מתוכם למעלה מ-150 חברות מהמגזר הפרטי, ושילבו 7 מקרי בוחן על מסעות הרכש של חברות כדי ליצור בסיס ראיות לכך שעסקים צריכים לאמץ רכש מגיב מגדרי. מעורבות בעלי העניין לבשה צורה של ראיונות, סקר וקהילה של פרקטיקה, שנהנתה מהפצה במגוון רחב של רשתות, כולל החברות והרשתות של האו”ם  UN Global Compact’s(UNGC).

חברות דיווחו כי GRP מוביל ל:

*הכנסות מוגברות והוצאות רכש מופחתות,

*זמינות וגמישות רבה יותר של ספקים,

* חיזוק המוניטין של המותג,

* יותר חדשנות ויכולת הסתגלות,

* אספקת שירות משופרת עקב זריזות רבה יותר, ו

* שווקים מחוזקים באמצעות פיתוח כלכלי מקומי וצמיחה כוללת.

כפי שמציין תקציר התמיכה “פיתוח כוללני ובר קיימא הוא בעל חשיבות עליונה עבור עסקים המבקשים הן לייצב את עצמם בכלכלה תנודתית והן ליהנות מצמיחתה העתידית. הרחבת אי השוויון המגדרי פוגעת בכל החברות, כולל נשים יזמיות החיוניות לשרשראות אספקה חזקות וגמישות ובעסקים המסתמכים עליהן”.

תקציר התמיכה מציין כיצד “יישום GRP מאפשר לחברות לתרגל ולממסד ערכי ESG ולמסד אותם וחשוב מכך לתרום להעצמת נשים וליעדי פיתוח בר קיימא (SDGs). באמצעות אימוץ עקרונות GRP, עסקים יכולים להתקדם לעבר יעדים מרובים, כולל שוויון מגדרי (SDG 5) וצמצום אי השוויון (SDG 10) בנוסף לצריכה וייצור אחראיים (SDG 12), ביטול העוני (SDG 1) ועבודה הגונה וצמיחה כלכלית (SDG 8)”.

Anita-Bhatia, Photo: courtesy of Anita Bhatia

“השגת יעדי הפיתוח בר הקיימא אינה דבר שניתן לעשות על ידי נשים בלבד, או על ידי עסקים בלבד, או על ידי הממשלה בלבד. הדרך היחידה עבורנו להיות מסוגלים באמת להתקדם היא אם הכל – כולל עסקים – לעבוד יחד למען מטרה משותפת”, אמרה אניטה בהאטיה, סגנית מזכ”ל וסגנית מנכ”ל נשות האו”ם.

באמצעות פרסום דו”ח זה WEA קוראת למגזר הפרטי לאמץ אסטרטגיות GRP ולשלב נשים בשרשראות ערך גלובליות ככלי לקידום ה- SDGs. זה הגיוני מבחינה עסקית ובמקביל מקדם את ההעצמה הכלכלית של נשים המיטיבה עם כלכלות וחברות בכללותן.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version