פנאקסיה נכנסת לתחום האונקולוגיה בגרמניה

מימין לשמאל: ד"ר דדי סגל - מנכ"ל פנאקסיה, ערן גודברג - מנהל טכנולוגיות ראשי, אסי רוטברט - מנהל עסקי ראשי, קרדיט: חן גלילי

חתמה על הסכם הפצה עם AxioNovo GmbH מהחברות המובילות בתחום האונקולוגיה והכימותרפיה בגרמניה. להפצת סדרת מוצרים חדשה ייעודית לחולי סרטן תחת המותג NAXIVA PANAXOL ONCO

ד”ר דדי סגל, מנכ”ל פנאקסיה ישראל: “אנו מברכים על ההסכם עם AxioNovo GmbH וגאים בהבעת אמון זו מצד חברת פארמה אירופאית גדולה בתחום האונקולוגיה, אשר בחרה בפנאקסיה כשותפה אסטרטגית להנגשת טיפולים מתקדמים מבוססי קנאביס רפואי לחולי סרטן בגרמניה. הרחבת נוכחותנו לתחום האונקולוגיה בגרמניה, בנוסף לשיתוף הפעולה עם חברת הפארמה Neuraxpharm בתחום מערכת העצבים המרכזית (CNS) הינה צעד נוסף במימוש הפוטנציאל המשמעותי שלנו בשוק הגדול באירופה”.

פנאקסיה מעבדות ישראל בע”מ (“פנאקסיה ישראל”, ת”א: פנאק PNAX) חברת פארמה גלובאלית המפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרי קנאביס רפואי מתקדמים באיכות פרמצבטית  הודיעה היום כי התקשרה באמצעות פנאקסיה גלובל בעלת השליטה בחברה, בהסכם בלעדי עם חברת הפארמה האירופאית AxioNovo GmbH, מהחברות המובילות בתחום האונקולוגיה והכימותרפיה בגרמניה, להפצה, שיווק ומכירה של סדרת שמני קנאביס רפואי חדשה, בעלת פורמולציה ייחודית המיועדת למטופלים אונקולוגיים. ההסכם נחתם במסגרת שיתוף הפעולה של פנאקסיה עם חברת הפארמה Neuraxpharm GmbH בגרמניה.

ההסכם נחתם לתקופה של 5 שנים ובמסגרתו פנאקסיה תייצר את המוצרים תוך עמידה בתקינה האירופאית (EU-GMP), ותפעל לרישומם לשיווק על פי דרישות הרגולציה בגרמניה. AxioNovo, תהיה אחראית על שיווק, מכירה והפצה של מוצרי הקנאביס הרפואי מתוצרת פנאקסיה למטופלי סרטן באמצעות רכישה ישירה בבתי מרקחת על פי מרשם מרופאים אונקולוגיים במרפאות ייעודיות לחולי סרטן ברחבי גרמניה. המוצרים מיועדים להתוויות שונות כגון טיפול בכאב סרטני, אובדן תיאבון ותופעות לוואי נוספות הקשורות בסרטן ובטיפול בו. ההסכם קובע חובת אי תחרות על AxioNovo במשך תקופת ההסכם ו-6 חודשים לאחר סיומו.

הדמיה באדיבות פנאקסיה

סדרת המוצרים החדשה, תחת המותג ,NAXIVA PANAXOL ONCO מתאפיינת בפורמולציות ייעודיות ובריכוזים חדשים המותאמים לטיפול בחולים אונקולוגיים. המוצרים פותחו על בסיס מידע קליני רחב שנצבר בפנאקסיה במשך מעל לעשור והניסיון הרב בטיפול בחולי סרטן בישראל. 

מכירות ראשונות של המוצרים בגרמניה צפויות להתחיל ברבעון השלישי של 2021, בכפוף לקבלת והשלמת האישורים והרישומים הרגולטוריים של הרשויות בגרמניה לשיווק והפצת המוצרים וקבלת היתר יצוא מישראל. להערכת החברה למכירות מוצרים אלה צפויה להיות תרומה משמעותית לצמיחה בהכנסות החברה ולשיפור הרווחיות. 

שיתוף פעולה זה נוסף לשיתוף הפעולה הקיים של פנאקסיה בגרמניה עם שותפתה Neuraxpharm בתחום ה- CNS המסורתי (מערכת העצבים המרכזית), במסגרתו משווקים מוצרי פנאקסיה למטופלים מתחילת 2021. 

שוק הקנאביס הרפואי בגרמניה

גרמניה נחשבת לשוק הקנאביס הרפואי הגדול ביותר בעולם מחוץ לארה”ב, ומונה כיום כ- 120 אלף מטופלים מתוך אוכלוסייה של כ- 82.8 מיליון בני אדם. נכון להיום ישנן חברות ספורות בלבד המשווקות שמני קנאביס רפואי בגרמניה כך שהשוק המקומי, שעל פי הערכות צפוי תוך 4 שנים לצמוח ולהוות כ-1%-2% מהאוכלוסייה (800 אלף מטופלים), אינו רווי שחקנים, מה שמאפשר לכל חברה פוטנציאל מכירות גדול יותר. הסיבה לכך טמונה בין היתר, ברגולציה מחמירה ומערכת בריאות קפדנית הדורשת בין היתר ייצור על פי דרישות תקן EU-GMP בסטנדרטים פרמצבטיים מחמירים.

ההוצאה החודשית הממוצעת של מטופל קנאביס רפואי בגרמניה עומדת על כ- 500-600 אירו לחודש, בהשוואה להוצאה חודשית ממוצעת של כ- 500-800 שקלים למטופל בישראל, כאשר על פי הדוחות העדכניים, כ- 60% מהחולים מקבלים כיסוי ביטוחי מלא לרכישת מוצרי קנאביס רפואי. 

על פי הערכות, היקף מכירות מוצרי קנאביס רפואי למטופלים עם ביטוח בריאות ציבורי בגרמניה במחצית הראשונה של 2020 הסתכם בכ- 75 מיליון אירו, לא כולל מכירות ששולמו על ידי מטופלים עם ביטוחי בריאות פרטיים. הצפי הוא שתוך שנים ספורות היקף שוק הקנאביס הרפואי בגרמניה יעמוד על כמה מיליארדי אירו. הערכות אלו גורמות לכל תעשיית הקנאביס בישראל ובעולם לשאת עיניים לגרמניה, כשוק עם פוטנציאל הרווח הגדול ביותר, בעודו מתבסס כיום על ייבוא בלבד. נכון להיום, פנאקסיה הינה החברה היחידה בישראל המחזיקה בתקן EU-GMP והחברה הישראלית היחידה שקיבלה היתרי שיווק למוצריה בגרמניה, מטעם רשות בריאות גרמנית.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version