חדשות

עליות מתונות ביום של זיכרון והתייחדות עם קרבנות השביעי לאוקטובר 2023

וול סטריט שקטה, עם תופעה מעניינת בתשואות של האג”ח הממשלתי הארוך

הבורסה

אצלנו, העניין המרכזי היה יום ההתייחדות עם חללי ונפגעי ה-7 לאוקטובר 2023, כאשר החטופים בעזה עדיין זועקים ממעמקי המנהרות להצלתם. יום שעבר עם לא מעט אזעקות, מהצפון, מתימן אבל גם מעזה. אין זה מוריד כהוא זה מעבודתם המופלאה של חיילינו הגיבורים. זה פשוט מצביע שוב על הקושי הגדול להגיע למצב של שקט אמיתי וארוך טווח. 

לא ניכנס לענייני פוליטיקה אבל נאמר רק שהטילים השונים, הגורמים לכניסתנו למרחב המוגן, הם תזכורת קשה שעוד רחוקה הדרך עד החזרה לשקט היחסי שהיה ב-06-10-2023. והנה, למרות כל הצער, היגון, והתדהמה ממה שעברנו מאז ועד היום, נדמה שאזרחי המדינה נחושים כפי שלא היה מעולם לעבור את התקופה הזו בהצלחה לעתיד טוב יותר. 

מעין: “מעז ייצא מתוק” כאשר המתוק הזה הוא עתיד עם החלשה עמוקה ויסודית של אויבנו השונים. האם נגיע גם להסכמים ולחוזי שלום נוספים עם העולם הסוני? ממש מוקדם לומר אבל זו בהחלט שאיפה שמעצימה את התקווה לאותו “יום שאחרי” חיובי. שוק המניות שלנו, וגם הדולר, הראו שוב את יכולתם להתעלם מהסביבה העוינת הנוכחית ועשו 180 מעלות אחורה, ביום שני (07-10),  לעומת יום הראשון (06-10) השלילי. אמנם, העליות היו צנועות למדי, אבל, זה עדיין ירוק ומעודד. הנה מספרי הסיום:

ת”א 35 – 0.21%, ת”א 90 – 0.36%, ת”א נדל”ן – 0.03%, והבנקים – 0.64%.

יש לציין שהירידות החריגות בבנקים אתמול (06-10) נבעו כנראה מהורדת הדירוג שלהם על ידי מודי”ס, לדרגת Baa1. היום (07-10) חלק מכבודם חזר אליהם עם עלייה של 0.64% המראה שאין הרבה הגיון להורדה כה קשה של דירוג למוסדות בנקים כל כך בטוחים למקומיים ולזרים. ב-2007-9 ראינו איך המערכת הבנקאית שלנו עמדה איתן כאשר טובי השמות בארה”ב קרסו…. 

ואם כבר מדברים על ארה”ב: תופעה מעניינת מתרחשת בזירה של האג”ח הממשלתי! לדוגמה, האג”ח ל-10 שנים חזר מעל 4% (4.018%) כאשר ראינו אותו במכרז סביב 3.65% בזמן הסאגה של הורדות הריבית. מה קורה כאן? ביטול המיתון וחזרת המשקיעים לחשש מאינפלציה? ביום רביעי זה, יחד עם פרוטוקולי ישיבת הפד, יתבצע מכרז נוסף לאג”ח כזה. יהיה מאוד מעניין לראות את התשואה הממוצעת אז… 

בחזית המקרו, יום חמישי הוא היום החשוב, עם נתוני מדד המחירים לצרכן (CPI). זה בהחלט משהו שמזיז שוק. בינתיים, אין הרבה דרמות מוול-סטריט, וזה מאפשר לשוק שלנו להיות חיובי למרות הטילים. לבסוף, מבט טכני על מדד הנדל”ן שלנו:

(הגרף בוצע בעזרת פלטפורמת TradingView)

גרף שבועי של המדד מראה כמה הוא נפגע מאז תחילת 2022, ועדיין רק מתקרב לתיקון 50% מאותה ירידה קשה. אבל, נקודות האור רבות בגרף הזה: נוצר שפל גבוה יותר סביב 820, ורמת התנגדות קשה סביב 1000. כזו שאם תיפרץ, תהיה תנועה מהירה ליעד הבא סביב 1230. בינתיים, פשוט לחכות לאופציה הזו. אי יכולת המדד לפרוץ את 1000 תחזיר אותו לבדוק את השפל או לייצר שפל קצת יותר גבוה. נניח סביב 900. הכול תלוי באינפלציה המתחדשת, ופעילות בנק ישראל, כאשר הסקטור הזה נמצא ברשימה הקשה של נפגעי מלחמת “חרבות ברזל”. 

סיכום קצר של מה שקרה בבורסה

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן