שר התקשורת, יועז הנדל: ״זוהי זכות בסיסית של כל אזרח להתנתק משירות ברגע שהוא חפץ בכך.
חברת תקשורת שתגרור רגליים כדי להרוויח עוד זמן תשלום בכוונה או בטעות תמצא עצמה מול סנקציות כלכליות. חברות שמחזיקות “לקוחות שבויים” פוגעות בעצמן. הנחתי את צוות הפיקוח במשרד להמשיך לאסוף תלונות ולהגיב בהתאם, עד שהכסף יוחזר”.
מנכ”לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: “שוק תחרותי הוא שוק שבו ניתן לעבור מחברה אחת לאחרת בקלות ובמהירות. אנחנו לא נאפשר לחברות התקשורת להערים קשיים על הצרכנים ונמשיך לפעול כדי לוודא שהחברות יכבדו את בקשות הלקוחות ויזכו במלוא הסכום את אלו שסורבו או חל עיכוב בטיפול בבקשתם”.
עקב פניות רבות של מנויי הוט טלקום למשרד התקשורת בהן התגלו הפרות של אי מענה וחוסר טיפול במנויים שביקשו להתנתק מהשירות, המשרד הטיל על החברה עיצומים כספיים בסך 262,610 ₪.
מפעולות הפיקוח שערך אגף פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת בהובלתם של מנהלת תחום פניות הציבור, דולי דדון ומרכז פניות הציבור, אמיר בירן, עלה כי בכ-170 מקרים לקוחות פנו לחברה בניסיון להתנתק מהשירות אך נתקלו בחוסר מענה ו/או עיכוב בטיפול מצד החברה. המשרד ממשיך לעקוב אחרי התנהלות החברה ונציין כי בשנת 2021 חל שיפור בטיפול החברה בבקשות הלקוחות להתנתק מהשירות.
משרד התקשורת ימשיך לפעול כדי להבטיח שחברות התקשורת יעניקו שירות הוגן ואיכותי לכלל לקוחותיהן, ובמקרים שבהם חברות התקשורת מפרות את הכללים, המשרד ינקוט בכל הכלים העומדים לרשותו.