סנגל חונכת את רכבת האקספרס האזורית שלה המקשרת את דקר לדימניאדיו

Lancement du TER de Dakar, צילום: Business Wire

ביום שני 27 בדצמבר 2021, הרפובליקה של סנגל, המיוצגת על ידי נשיאה,  מקי סאל, השיקה באופן רשמי את המבצע המסחרי של רכבת האקספרס האזורית (RET) שתחבר את דקר, בירת המדינה, לדיאמניאדיו, העיר החדשה הנמצאת כעת בפיתוח. קו הרכבת ישתרע על פני 35 ק”מ במטרה לשרת קרוב ל-115,000 נוסעים מדי יום באמצעות 14 הרכבות שלו, כל אחת עם קיבולת של 565 נוסעים.

הודעה לעיתונות זו כוללת מולטימדיה. ראו את ההודעה המלאה כאן: https://www.businesswire.com/news/home/20211228005128/en/

כפרויקט הדגל של התוכנית לסנגל המתפתחת, שמטרתה לספק “סנגל מתפתחת בשנת 2035”, ה- RET מצויד בטכנולוגיית “מצב כפול” חדשנית. הוא מסתמך על אנרגיה חשמלית כמו גם אנרגיה תרמית, ומאפשר לרכבות לנסוע במהירות הגבוהה ביותר של 160 קמ”ש. בנוסף, כל הרכבות הללו מצוידות במיזוג אוויר, גישה לאינטרנט אלחוטי על הסיפון ותאורת קריאה.

השלמת פרויקט זה, המחבר את מרכז דקר לנמל התעופה הבינלאומי החדש בלייז דיאגנה (כ-50 ק”מ מהבירה), אמורה להקל על העומס באזור על ידי הובלת 115,000 נוסעים ביום ומתן 196 נסיעות ברכבת ביום. הפרויקט מגלם את החזון צופה פני השטח וארוך הטווח של נשיא הרפובליקה, מקי סאל. אסטרטגיה זו הובילה למספר פרויקטים לטיפוח פיתוח וחדשנות, במיוחד בתחום תשתיות התחבורה, עם אספקת כביש העתיד.

“רכבת האקספרס האזורית היא לא רק אמצעי תחבורה מהיר. למעשה, זה יותר מסתם נסיעה מתחנת רכבת אחת לאחרת, זהו מסע במהירות גבוהה דוחף אותנו לעידן המודרני. אנו גאים בשיגור זה המספק הוכחה להתקדמותה של סנגל במונחים של קישוריות הדדית, ואנו מודים לשותפינו על תמיכתם”, הצהיר נשיא הרפובליקה, מקי סאל, בחנוכת נסיעת הרכבת הראשונה. הוא גם הדגיש את השפעת הפרויקט על צמיחתה והתפתחותה של המדינה.

בניית קו הרכבת הראשוני הזה של רכבת האקספרס האזורית (RET) הופקדה בידי Agence pour la Promotion des Investissements et Grands Travaux du Sénégal (Apix SA). העבודות חולקו לשני שלבים, השלב הראשון יקשר את דקר לדימניאדיו (36 ק”מ) והשלב השני יקשר את דימניאדיו לשדה התעופה הבינלאומי בלייז דיאגנה (19 ק”מ נוספים). הקו ישרת 14 תחנות, כולל דקר, דימניאדיו ורופיסק.

רכבת האקספרס האזורית דקר-דימניאדיו היא אחת מכמה סדרי עדיפויות של הרשויות בסנגל מבחינת פרויקטי תשתית. אחרים כוללים את פרויקט התחבורה המהירה באוטובוס (BRT), פרויקט בנייה למטרופולין דקר וקידום ניידות באזור זה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version