ניתוח של תלפיות שותפויות חושף נתונים חדשים ומפתיעים אודות עמלות הסוכנים

ראובן טיטואני ואייל סיאני, צילום: יח״צ

ניתוח העומק שבוצע על ידי תלפיות שותפויות נעשה לגבי נתונים שפרסמה לאחרונה רשות שוק ההון * כ-8,800 סוכנים מקבלים עמלה * לראשונה: נתונים מובהקים אודות אי-ההטיה של סוכנים לחברה מסוימת * אייל סיאני, מנכ”ל תלפיות שותפויות: הממצאים שמים קץ להכפשות ולהשמצות לא מבוססות כנגד ציבור סוכני הביטוח

לאחרונה פרסמה רשות שוק ההון את הדו”ח השנתי לשנת 2023.

הדו”ח כולל סקירה רחבה אודות פעילות הרשות, מגמות וסיכונים, נתונים כמותיים בענף הביטוח והחיסכון הפנסיוני וכן נתונים רבים אודות סוכני הביטוח בישראל.

אחד הנתונים הידועים והעגומים שבלטו בדו”ח כמידי שנה וגרמו לשיח ער ברשתות החברתיות הוא שכמחצית מסוכני הביטוח מכניסים עד רבע מיליון שקלים, כולל מע”מ ולפני מיסים והוצאות. 

במסגרת שלל הנתונים שפורסמו בדו”ח, ניתחה תלפיות שותפויות נתונים נוספים אודות עמלות סוכני הביטוח שטרם פורסמו ברבים עד כה ושמות זרקור מעניין וחשוב אודות 3 נתונים מרכזיים:

  1. סך כמות הסוכנים שמקבלים עמלה.
  2. כמות הסוכנים שמקבלים עמלה מכל חברת ביטוח.
  3. כמות הסוכנים המוטים לעבודה מול חברת ביטוח אחת.

תלפיות שותפויות, אשר הוקמה לאחרונה על ידי ראובן טיטואני ואייל סיאני, עוסקת ברכישת תיקי לקוחות מסוכני ביטוח יחד עם סוכן צעיר שותף במסגרת ‘מודל החיבור’ הייחודי שפיתחה. ניתוח הנתונים בוצע במסגרת ניתוחי עומק ורוחב אודות ענף הביטוח והפיננסים שתלפיות שותפויות מבצעת אגב פעילותה מעת לעת.

כ-8,800 סוכנים מקבלים עמלה

על פי דוח רשות שוק ההון, ישנם כ-11 אלף סוכני ביטוח פנסיוניים. תחת הגדרה זו ישנם סוכני ביטוח שכירים ולצד זאת ישנם סוכני ביטוח עצמאיים.

מכיוון שאין נתון רשמי כמה מסוכני הביטוח עצמאיים, הועלו בענף במשך השנים השערות שונות שישנם כ-4,000 סוכני ביטוח עצמאים אשר מקבלים עמלות מחברות הביטוח ובתי ההשקעות.

בניתוח הנתונים שבוצע, נמצא כי כמות הסוכנים אשר מקבלים עמלות מחברות הביטוח ובתי השקעות גבוה משמעותית מההערכות כאמור ומגיע עד לכדי כ- 8,800 סוכנים(לא כולל סוכנויות) לפי הפירוט הבא:    

כל חברת ביטוח משלמת עמלות לכ-60% מהסוכנים

בניתוח של נתוני 5 חברות הביטוח הגדולות נמצא כי בענפי בריאות, חיים ופנסיוני, כל חברת ביטוח משלמת בממוצע עמלות לכ-60% מהסוכנים.

כ-28% בלבד מוטים לחברה מסוימת

לראשונה בהסטוריית הדו”חות של רשות שוק ההון, פורסם נתון מעניין אשר מציג מונח חדש: “סוכנים משווקים עיקריים”. מונח זה מבטא את הסוכנים ששיעור העמלות שקיבלו מהחברה גדול מ-40% מסך כל העמלות שקיבלו בשנת 2023 באותו ענף רלוונטי.

בניתוח של נתוני 5 חברות הביטוח הגדולות בענפי חיים, בריאות ופנסיוני, נמצא שבממוצע כ-28% בלבד מהסוכנים מקבלים מחברת הביטוח הרלוונטית מעל 40% מהעמלות באותו ענף רלוונטי. 

אייל סיאני, מנכ”ל ושותף בתלפיות שותפויות: כידוע, דו”ח רשות שוק ההון העלה ממצאים מטרידים במיוחד המעידים על סכנת הקיום העסקית של קרוב למחצית סוכני הביטוח. ניתוח הנתונים של תלפיות שותפויות שם זרקור על נתונים וממצאים נוספים, חדשים ומעניינים אודות הפעילות העסקית של סוכני הביטוח. אחד הממצאים העיקריים והחשובים שלא היה מפורסם עד כה הוא שסוכני הביטוח בישראל עובדים עם רוב החברות וכן אינם מוטים באופן מובהק לחברה כזו או אחרת בפעילות העסקית. ממצא זה שם קץ להכפשות ולהשמצות הלא מבוססות המועלות מידי פעם בפעם בתקשורת וברשתות החברתיות כנגד ‘הטיה משיקולים זרים’ של סוכני הביטוח. הפוך הוא הדבר – סוכני הביטוח בישראל הם ‘כיפת הברזל’ הפיננסית והביטוחית של הציבור בישראל אשר מסייעים לו לכלכל את צעדיו באופן מושכל ומוצלח בכדי ליצור עתיד טוב ובטוח יותר”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version