נדל”ן: קרן ההשקעות של הלמן-אלדובי גייסה כ- 28 מיליון ש”ח נוספים

נועם ברכה-מנכל הלמן-אלדובי קרנות השקעה (2)

“הלמן-אלדובי התחדשות עירונית” הינה קרן השקעה שקלית ציבורית למתן הלוואות ליזמים בתחום ההתחדשות העירונית שבידם היתר בניה. הקרן מאפשרת למשקיעים גישה לתחום מימון פרויקטי נדל”ן באזורי הביקוש בישראל. בחודשים האחרונים השקיעה הקרן ב-14 פרויקטים של התחדשות עירונית בהיקף כולל של  כ-135 מיליון ₪

קרן ההתחדשות העירונית של הלמן-אלדובי דיווחה על השלמת סבב גיוס מוצלח, שלישי במספר, של כ-28  מיליון ₪. בסה”כ  עד כה גייסה הקרן, שהוקמה ביולי אשתקד, כ-140 מיליון ש”ח.

“הלמן-אלדובי התחדשות עירונית”, בניהולם של מני בן מאור, מנכ”ל, וחן לוי, יו”ר, מאפשרת לציבור המשקיעים בישראל גישה לתחום מימון פרויקטים של התחדשות עירונית באזורי הביקוש לאחר היתר בניה, בשקיפות מלאה, בפיזור רחב של פרויקטים ובגיבוי ביטחונות ראויים. הקרן,  שהוקמה בשיתוף פעולה עם קבוצת דייברגון, פועלת תחת “הלמן-אלדובי קרנות השקעה” הינה קרן שקלית לא סחירה. יחידות ההשתתפות של הקרן מוצעות לציבור על פי תשקיף. הקרן משקיעה במתן הלוואות ליזמי נדל”ן בתחום ההתחדשות העירונית ובכלל זה ליזמים ופרויקטים בתחום חיזוק מבנים כולל הריסה ובניה מחדש במסגרת תמ”א 38 וכן פרויקטי פינוי בינוי ופרויקטי נדל”ן אחרים. על פי התשקיף, ההלוואות ליזמים ניתנות לתקופות של 12 עד 48 חודשים, מגובות בביטחונות, בפיזור נרחב דוגמת משכנתא, אג”ח ברשם החברות, משכון, שעבוד זכויות היזם ותקבולי מכר הדירות בפרויקטים, שעבודים צולבים, שעבוד מניות, שעבוד צף, שעבוד עודפים וערבויות אישיות. הקרן שואפת לבצע חלוקות למשקיעים אחת לחצי שנה בחלוף  12 חודשים ומעלה ממועד  ההשקעה של כל משקיע, במועדים קבועים ב- 1 ביוני וב- 1 בדצמבר בכל שנה עוקבת.

השקעה ב-14 פרויקטים של התחדשות עירונית 

על פי נתונים שפרסמה הקרן, מאז הקמתה, העניקה מימון ל 14 פרויקטים של התחדשות עירונית הכוללים כ- 700 יחידות דיור בת”א, ירושלים, רמת גן, ראשל”צ ובת-ים. ההשקעה הממוצעת בפרויקט נעה בין 8-10 מיליון ₪. עפ”י התשקיף הקרן יכולה להשקיע עד 70% אחוזים מהעלות הכוללת של הפרויקט.  משך ההשקעה הממוצע בפרויקט עומד על כ-24 חודשים.  נכון להיום התקשרה הקרן בהסכמים להשקעה בפרויקטים של התחדשות עירונית, בסך מצטבר של כ-135 מיליון ש”ח. 

נועם ברכה, מנכ”ל הלמן-אלדובי קרנות השקעה, “הקרן פועלת מול שני גורמים: משקיעים ויזמי נדל”ן. מצד המשקיעים, במיוחד בתקופה זו של חוסר ודאות בשווקים הפיננסיים הם מחפשים אלטרנטיבות השקעה שמחד יאפשרו לגוון את תיק ההשקעות תוך פיזור סיכונים ושקיפות מלאה בחוב מגובה נכסי נדל”ן באיזורי הביקוש בישראל ומאידך  יאפשרו סכום כניסה להשקעה נמוך יחסית.  מצד היזמים  הפועלים בתחום ההתחדשות עירונית, תחום המגלם פוטנציאל אדיר לרשויות, ליזמים ולבעלי הדירות עצמם,  הביקושים הגבוהים למימון מאפשרים לקרן לבחור בקפידה להשקיע בפרויקטים איכותיים ולהגביר את קצב הגיוסים מהציבור”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version