מערכת V2X של אוטוטוקס תסייע להסב את התחבורה הציבורית של סיאול לאוטונומית ברמה 4

Autotalks company 2021, Photo: Daniel Danilov

אלפי מערכות V2X של אוטוטוקס הותקנו ב-2,000 אוטובוסים בעיר והם מציעים לתושבים מערכת תחבורה ציבורית חכמה שמספקת לנהגים התראות על קרבה מסוכנת להולכי רגל, לבתי ספר, לאזורים עם אוכלוסייה מבוגרת, שיבושים בכביש, תנאי מזג אוויר ועוד 

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle to Everything), הודיעה כי סיפקה לסיאול, בירת קוריאה הדרומית, רכיבי V2X פרי פיתוחה שהוטמעו בפרויקט הדגל Seoul City C-ITS שמטרתו להסב את התחבורה הציבורית של העיר לאוטונומית ברמה 4 באמצעות תקשורת V2X ומערכות תומכות החלטה לנהגים (ADAS). הפרויקט בעיר סיאול הוא אחד מהגדולים בעולם בתחום הערים המודרניות והוא מעיד על מחויבותה של קוריאה הדרומית לשדרג לרמה חדשה את ניידות התחבורה הציבורית. את הפרויקט יזמו ומימנו במשותף עיריית סיאול ומשרד התשתיות והתחבורה של קוריאה הדרומית.

מערכת ה-V2X של אוטוטוקס הותקנה ב-2,000 אוטובוסים הנעים בעיר המדיה הדיגיטלית סאנגאם בסיאול סמוך לנתיבים המהירים של העיר, ובתשתיות התחבורה של סיאול. התקנת אלפי המערכות של אוטוטוקס מאפשרת לעיר סיאול להציע לתושבים מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת שמסוגלת לספק לנהגים מגוון התראות, לרבות: קרבה מסוכנת להולכי רגל, לבתי ספר, לאזורים עם אוכלוסייה מבוגרת, שיבושים בכביש, תנאי מזג אוויר ועוד. 

“אוטוטוקס מברכת את העיר סיאול ואת משרד התחבורה והתשתיות על קידום חזון העיר החכמה והבטוחה”, מסר רם שלום, סמנכ”ל פיתוח עסקי ושיווק של Autotalks באסיה–פסיפיק. “באמצעות המהלך הנועז שנקטו בסיאול לקידום העיר החכמה והאמון שנתנו במערכת V2X המותקנת באוטובוסים, העיר קובעת סטנדרט חדש שערים אחרות ירצו ליישם. המהלך של סיאול ייתפש כמשנה את כללי המשחק על ידי ערים אחרות שמתקשות להתמודד עם החלטות טכנולוגיות ומאפשרות להססנות שלהן לעכב את ניידות העתיד”. 

אוטוטוקס פיתחה שבבי תקשורת בין כלי רכב שמצמצמים באופן משמעותי את תאונות הדרכים ואת האבדות בנפש בכבישים. החברה התחילה בייצור המוני של מערכי השבבים שפיתחה. בשנת 2021 אוטוטוקס הכפילה את כמות יצרניות הרכב (OEMs) שאיתן היא עובדת לשש יצרניות אחרי שחתמה על הסכמים לאספקת מערכי שבבי ה-V2X שלה עם שלוש יצרניות רכב נוספות – מאירופה, מיפן ומסין. אוטוטוקס ממשיכה לספק את מערכי שבבי ה-V2X שלה לפרויקטים בתחומי התשתיות והערים החכמות ברחבי העולם.

הפרויקט של אוטוטוקס בסיאול הוא חלק מהתנופה העסקית של החברה באזור אסיה-פסיפיק. בחודש נובמבר השנה הודיעו אוטוטוקס וחברת (Foxconn Interconnect Technology (FIT, חברה בת של (Foxconn (Hon Hai Technology Group, יצרנית האלקטרוניקה הגדולה בעולם, ש-FIT השקיעה 10 מיליון דולר באוטוטוקס במסגרת הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה שנחתם בין החברות.  

אוטוטוקס מסייעת לצמצם התנגשויות בכבישים ולשפר את הניידות באמצעות מערכי שבבים המורשים לשימוש בענף הרכב. שבב ה-V2X של אוטוטוקס משלים את המידע המגיע מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין לנהג קו ראיה (non-line-of-sight) עם האובייקט, במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ומתאמת באופן אפקטיבי בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל.  אוטוטוקס גייסה מהקמתה יותר מ-150 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, יפן, קוריאה, גרמניה, צרפת, ואוקראינה ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version