מענקים בסך 3.7 מיליוני ש”ח יוענקו ל-4 סטארטאפים

Image by Gerd Altmann from Pixabay

הסבב השלישי בתכנית יוצא לדרך – חברות מוזמנות להגיש מועמדות עד ה-6 באוקטובר 2021

משרד התקשורת ורשות החדשנות מפרסמים היום (ג’) את החלטות ועדת המחקר לאישור מתן מענקים לסבב השני של ביצוע תכניות הרצה ניסיוניות (“פיילוטים”) בסביבת דור 5 בסלולר. מטרת התוכנית היא לתמוך בהרחבת השימוש ברשת 5G בישראל ולפתח יישומים חדשניים על בסיס התשתית. בזכות התוכנית המשותפת, 4 חברות ישראליות יצטרפו ל-5 החברות שזכו בסבב הראשון, וייפתחו יישומי תקשורת מתקדמים במטרה לשפר את תשתיות התקשורת המתקדמות ולהביא לקפיצת מדרגה טכנולוגית וחדשנית, שתמשיך במאמץ להציב את ישראל בשורה הראשונה של המדינות המפתחות טכנולוגיות שיישנו את אורחות חיינו בסביבת הדור החמישי. 

החברות הזוכות: 

  1. אלביט מערכות תקשוב וסייבר  
  2. סייטביט  ITC
  3. Sightbit ניהול תחבורה חכם 
  4. רד תקשורת מחשבים RAD 

שר התקשורת, יועז הנדל: “ישראל נמצאת במהלכה של מהפכת תשתיות תקשורת – והדור החמישי בסלולר עתיד לשפר את חיינו בהיבטים רבים, תעסוקה מרחוק, תעשיות חדשניות וערים חכמות. הפיתוחים בסביבת הדור החמישי יהיו חלק משמעותי מהמציאות בישראל בשנים הקרובות ואנו רואים חשיבות עליונה בהצבת תעשיית ההייטק הישראלית כקטר שיוביל את התחום בעולם. ל-4 החברות שמצטרפות היום לחמש החברות שכבר עומלות על פיילוטים מתקדמים, יש הזדמנות להפוך ‘לדבר הבא’ בתחום ההייטק בישראל ובעולם, ואנחנו מצפים כבר לראות את התוצרים. נמשיך לתמוך ביוזמות וברעיונות יצירתיים שיצעידו את ישראל קדימה בעולם הטכנולוגי”. 

מנכ”ל רשות החדשנות, דרור בין: “רשות החדשנות הניעה תהליך להשקעה ביישומים וטכנולוגיות על בסיס דור 5 על מנת ליצור צמיחה כלכלית בישראל. יישום הטכנולוגיה יגרום למהפכה ממשית בעולם במגוון סקטורים – תעשייה, חקלאות, בריאות חכמה, ערים חכמות ותחבורה ומעבר למערכות אוטונומיות. תוכנית הפיילוטים מהווה הזדמנות לחברות הישראליות להתנסות בטכנולוגיה באתרי הרצה ייחודים (לדוגמה-בתי חולים, חברות ממשלתיות, כבאות והצלה לישראל) ומגבירה את הפרישה והשימוש בתשתיות וביכולות תקשורת מתקדמות בישראל”.

בימים אלה יוצא לדרך הסבב השלישי בתכנית, משרד התקשורת ורשות החדשנות מזמינים חברות וסטארטאפים להגיש את הצעותיהן לפיתוחים בסביבת הדור החמישי בסלולר עד ה-6 באוקטובר 2021 ולהצטרף ל-9 החברות שכבר זכו למענקים לפיתוח יישומים חדשניים בתחום.
להערכת משרד התקשורת מדובר בטכנולוגיות שהצלחתן מהווה “Game Changer” כלכלי אמיתי ומנוע צמיחה משמעותי לכלכלה הישראלית. הפיתוחים החדשים בטכנולוגיית הדור החמישי צפויים להיות חוד החנית של הטכנולוגיות החכמות בשנים הקרובות והביקוש אליהם צפוי לגדול בכל העולם.
המועמדויות השונות למענקים נבחנו באופן מעמיק ע”י צוותים המורכבים מבודקים מומחים מטעם רשות החדשנות ונציגי משרד התקשורת, ולאחר דיונים בוועדת המחקר של רשות החדשנות, זכו 4 חברות נוספות באישור לביצוע הפיילוטים ובמענקים בגובה של עד 50% מעלות הפרויקט. 

תמצית התוכניות שאושרו לחברות הזוכות:

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version