מנורה העבירה מתווה לרכישת 32% מישראכרט תמורת כ-1 מיליארד שקל

ID Transversospinales Dreamstime.com

ההצעה היא לפי שווי של 3.1 מיליארד שקלים לחברת כרטיסי האשראי, הגבוהה בכ-14% משוויה בבורסה אתמול ותאפשר לישראכרט חלוקת דיבידנד בסך 700 מיליון שקלים

חברת כרטיסי האשראי ישראכרט מדווחת, כי בהמשך להצעה של חברת קבוצת מנורה מבטחים להיכנס למו”מ לרכישת 32% (גרעין שליטה) מישראכרט, העבירה מנורה לראשי ישראכרט הצעה כספית מפורטת.

על פי ההצעה, תרכוש מנורה את 32% ממניות ישראכרט באמצעות הקצאה פרטית לפי שווי חברה לפני הכסף של 3.1 מיליארד שקל.  חברת ישראכרט נסחרה אתמול בבורסה בתל אביב לפי שווי של 2.748 מיליארד שקלים, כך שמנורה מציעה הצעה הגבוהה בכ-14% משווי ישראכרט אתמול. עם זאת, ההצעה נמוכה מההצעה של מנורה לפני יותר משנה כשהתמודדה מול הראל, אז הציעה שווי של 3.5 מיליארד שקלים לישראכרט.

במכתב מציינת  מנורה, השווי בהצעתה היום משקף פרמיה של 20.2% ביחס לסגירה של מניית ישראכרט במועד הפנייה של מנורה לחברה בסוף אוגוסט, ושיעור דומה ביחס לשער הסגירה של המניה ב-60 ימי המסחר האחרונים.

עוד טוענת מנורה במכתבה לראשי ישראכרט, כי הצעתה תשיא ערך לישראכרט ולבעלי מניותיה שכן ההשקעה תאפשר חלוקת הדיבידנד, תציף ערך בהמשך ותהיה תחת גרעין שליטה יציב. בנוסף, השקעתה של מנורה באמצעות הנפקה פרטית תגדיל את ההון העצמי של ישראכרט בגובה ההשקעה בפועל. בהתאם לכך, יוסכם על דיבידנד מיוחד של 700 מיליון שקל עד מיליארד שקל, שיחולק למחזיק מניית ישראכרט לפני השלמת העסקה, כך שמנורה לא תהיה זכאית לדיבידנד המיוחד.

עוד עולה ממכתב מנורה לישראכרט, כי בעקבות בדיקה שביצעה החברה עם יועציה ועם רשות התחרות, היא  מעריכה שקיימת ודאות גבוהה להשלמת העסקה על פיה יוקצה למנורה גרעין שליטה בישראכרט. 

במתווה ההצעה של מנורה, נקבע שרוב ההון שיוזרם לישראכרט בזכות הסעקה יחולק כדיבידנד לבעלי המניות שלה – סכום החלוקה יעמוד על בין 700 מיליון שקל למיליארד שקל ויועבר לבעלי המניות כדיבידנד מיוחד עוד לפני השלמת העסקה, וזאת כדי שמנורה מבטחים לא תהיה זכאית לחלוקה.  “תחת גרעין שליטה יציב של מנורה, ניתן יהיה להמשיך ולפתח את פעילות ישראכרט, ולהובילה בתמיכת מנורה לצמיחה משמעותית,” מבטיחה מנורה בהצעתה לראשי ישראכרט.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version