מכירים סטארטאפים בתחום מערכת החשמל? אולי מגיע להם חצי מיליון שקלים

יורם כהן, מנכ״ל נגה ניהול מערכת החשמל. קרדיט: MARIA TROYANKER

במסגרת קול קורא שפרסמה נגה – ניהול מערכות חשמל ניתן להגיש בקשה למימון עבודות מחקר בהיקף של עד כחצי מיליון ₪, לכל זוכה בתחום האנרגיה

יורם כהן, מנכ”ל נגה – ניהול מערכת החשמל: “מטרת הקול הקורא היא לעודד יזמים וגופי מחקר שונים לסייע בתכנון ופיתוח משק החשמל העתידי תוך שימוש בכלים חדשניים מהמתקדמים בעולם.”

חברת נגה – ניהול רשת החשמל, לשעבר חברת ניהול המערכת, האמונה על תכנון, פיתוח וניהול משק החשמל בישראל, יצאה בקול קורא לקבלת הצעות מחקר בתחומי ניהול, תכנון ופיתוח מערכת החשמל בישראל. במסגרת היוזמה החדשנית יוענקו עד כחצי מיליון ₪ לכל הצעת מחקר שתיבחר, מבין שלל תחומי הפעילות של חברת נגה. בין תחומי המחקר השונים שבהם מתעניינת החברה ניתן למצוא את תכנון וניהול מערכת החשמל; אגירת אנרגיה; סביבה וקיימות; אנרגיות מתחדשות; רשת חכמה וכל נושא אחר הקשור לתחומי הפעילות של החברה עפ”י רישיונה. 

יורם כהן, מנכ”ל נגה-ניהול מערכת החשמל: “המטרה שלנו היא לעודד יזמים וגופי מחקר שונים לסייע בקידום התכנון והפיתוח של משק החשמל העתידי של ישראל תוך שימוש במתודולוגיות חדשות וכלים חדשניים מהמתקדמים בעולם. אנו רואים את עצמנו לא רק כגוף האחראי על הניהול השוטף של משק החשמל, אלא גם כגוף אחראי על מחקר ופיתוח בתחומי תכנון ופיתוח משק החשמל. השינויים הצפויים במשק החשמל מחייבים אותנו להכיר וללמוד את תחומי המחקר הרלוונטיים ולהערך מתודולוגית וטכנולוגית למימוש היעדים המאתגרים של משק החשמל העתידי”.

מטרת הקול הקורא היא לעודד יזמים וגופי מחקר ופיתוח בישראל לקדם מחקרים בתחומי הליבה של החברה, לקראת השינויים הצפויים במשק החשמל בשנים הקרובות. בין השינויים אותם מסמנת נגה כמשמעותיים במערכת החשמל, ניתן לציין את המעבר לייצור מבוזר, כניסת הרכבים החשמליים לישראל, פיתוח כושר אגירה, סחר בחשמל, עמידה ביעד 30% יצור מאנרגיות מתחדשות עד 2030, כפי שקבעה הממשלה, ושינויים נוספים שישפיעו באופן ישיר ועקיף על משק החשמל בישראל. זהו הקול הקורא השני שהחברה מוציאה, כאשר הקודם עסק בגיבוש תוכנית אינטגרטיבית למשק החשמל. לקול הקורא הקודם התקבלו עשרות התייחסויות  ובהם יצרני חשמל פרטיים (יח”פים) רבים, גופי מחקר, יזמים וחברות מתחום החשמל אשר שלחו את החזון שלהם לתכנון ופיתוח משק החשמל העתידי בישראל. פרסום הקול הקורא השני מאז תחילת פעילות החברה בסוף שנה שעברה, מהווה נדבך נוסף במיצוב החברה כגוף בר סמכא בעל ראיה אינטגרטיבית הפועל באובייקטיביות ושקיפות תוך שימוש בכלים חדשניים. 

החברה תקבל בקרוב מחברת החשמל גם את האחריות על פעילות יחידת ניהול המערכת שתצטרף אל תפ”ט (תיכנון פיתוח וטכנולוגיות) ויחידת הסטטיסטיקה והחיזוי, שהיו בחברת החשמל ועברו לחברה בסוף שנה שעברה. 

את הנוסח המלא של הקול הקורא ניתן למצוא באתר החברה, בכתובת: https://www.noga-iso.co.il/media/4iodrf5i/%D7%A7%D7%95%D7%9C-%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%90-%D7%9C%D7%9E%D7%97%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%9D.pdf

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version