לראשונה בישראל, חברת ‘קנבוטק’ מבצעת מהלך של הנפקה ישירה לציבור, ללא מסחר בבורסה

תמונה קנבוטק קרדיט קנבוטק

‘קנבוטק’ תהפוך לחברה ציבורית לא סחירה באמצעות הנפקה ישירה לציבור בהיקף של 20 מיליון שקל (כ-5.7 מיליון דולר), בהתאם לתשקיף על פי דיני ניירות ערך

חברת קנבוטק Cannabotech המפתחת פתרונות רפואיים המבוססים על שילובים בוטאניים של מיצויי קנאביס ופטריות, הודיעה היום (א’) על יציאתה להנפקה ישירה של מניותיה לציבור, במטרה לגייס כ- 20 מיליון שקלים. בכך תהפוך קנבוטק לחברת סטארט-אפ ציבורית שאינה סחירה, במודל שמיושם לראשונה בישראל בעולמות הסטארט-אפים. בעתיד הקרוב, החברה מתכננת לרשום את מניותיה למסחר בבורסה וזוהי למעשה הזדמנות להשקיע בה לפני הפיכתה לחברה ציבורית נסחרת.

ההנפקה, המבוצעת בהתאם לתשקיף על פי דיני ניירות ערך, צפויה להתבצע בצורה ישירה לציבור, באמצעים דיגיטליים, במסגרת הפלטפורמה הדיגיטלית של חברת Fundit מבית פועלים IBI. במסגרת הגיוס יוצעו מניות קנבוטק במחיר של 69 ש”ח למניה כאשר יעד הגיוס הינו כ- 20 מיליון ש”ח, (כ-5.7 מיליון דולר). בנוסף יינתנו הנחות למי שישקיעו מעל 100 אלף ש”ח, כמפורט בתשקיף שפורסם לציבור במערכת המגנ”א של רשות ניירות ערך.

לדברי אלחנן שקד, מנכ”ל קנבוטק: “למרות אי הוודאות בשווקים על רקע משבר הקורונה, אנו שמחים לבשר על יציאתנו להנפקה ציבורית ישירה – ייחודית וראשונה מסוגה שנערכה בישראל. אנו מאמינים כי מדובר כאן במהפכה של ממש עבור הציבור הרחב, שלראשונה מקבל הזדמנות השקעה בתעשיית הסטארט-אפים באופן שקוף לחלוטין, הזדמנות שעד כה הייתה שמורה למועדון סגור של משקיעים מוסדיים וקרנות. במודל הנוכחי, קנבוטק הופכת להיות חברה ציבורית שעדיין לא נסחרת בבורסה, כאשר כל הנתונים והמידע חשופים לציבור במסגרת תשקיף על פי דיני ניירות ערך.  אנו מאמינים שהמהלך שלנו הינו פורץ דרך ובעתיד נראה חברות רבות פונות להנפקת מניות ישירות לציבור במסלול דומה”.

משבר הקורונה: חברות הביומד והקנאביס בצמיחה של עשרות אחוזים

לדברי אלחנן שקד, מנכ”ל החברה, “בשנה האחרונה העולם חווה את המשבר הכלכלי הגדול ביותר שהיה במאה השנים האחרונות. למרות זאת, חברות הביו-מד וחברות הקנביס נמצאות בצמיחה אדירה של עשרות אחוזים. שוק הקנאביס הרפואי אמנם צפוי לייצר בשנים הקרובות  כ – 62 מיליארד דולר בשנה, אך שוק ה-Wellness גדול פי כמה עם כ 4.2 טריליון דולר בשנה ושוק ה-Pharmaceuticals מייצר כ- 1.2 טריליון בשנה. קנבוטק יושבת בדיוק בקו התפר בין שלושת השווקים העצומים האלה. בשונה מחברות אחרות, איננו פועלים רק בשוק הקנביס אלא מתמקדים גם בפיתוח מוצרים  ייחודיים בעלי ערך מוסף בשלושה שווקים צומחים”.

לפני כשנה: קנבוטק גייסה 6.3 מיליון שקל בגיוס ההמונים הגדול ביותר באותו זמן

בסוף אוגוסט 2019 גייסה החברה באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית של חברת Fundit (מבית פועלים IBI) כ-6.3 מיליון שקל – מה שהוכרז כגיוס ההמונים הגדול ביותר בישראל באותו זמן. בשנה שחלפה, עמדה החברה ביעדי המחקר, הפיתוח והשיווק שהציגה בפני המשקיעים. בין היתר, החברה השלימה את פיתוחם של 34 מוצרים בעולם הדרמו-קוסמטיקה ותוספי התזונה, אשר יהיו מוכנים לשיווק ומכירה בתוך כשלושה חודשים, כדי לאפשר תזרים מכירות ראשוני של החברה; פיתחה פתרונות סיוע למטופלים ב-8 התוויות רפואיות של סרטן, כאב כרוני ודלקות; הגישה בקשות לרישום של 4 פטנטים על טכנולוגיית שילובי CBD ופטריות מרפא וכן פיתחה אפליקציה ייחודית מבוססת וידאו להתאמת טיפול אישי לחיזוק חוסנה של מערכת החיסון על בסיס ניטור מדדים אישיים. החברה צופה כי מוצרי הדרמו-קוסמטיקה ותוספי התזונה שלה יתחילו להימכר באנגליה לקראת סוף שנת 2020 ולאחר מכן בשאר מדינות אירופה.

אודות קנבוטק

חברת קנבוטק Cannabotech)) הינה חברת מחקר ופיתוח ישראלית, המפתחת פתרונות רפואיים לסרטן, דלקות וכאבים כרוניים המתבססים על שילוב בין החומרים הפעילים בצמח הקנאביס (קנבינואידים וטרפינים) לבין חומרים מפטריות ייחודיות ((Beta-Glucans & Tri-Terpenoids .

קנבוטק מפתחת 8 פורמולות  לטיפול תומך במספר סוגי סרטן  שונים כמו גם למספר סוגי דלקות וכאבים כרוניים, אשר הרפואה הקלאסית עדיין לא מצאה להם מענה ראוי וכן 34 מוצרים דרמו קוסמטיים ותוספי תזונה לטיפול בתופעות נפוצות.

כל המוצרים של קנבוטק מתבססים על ידע מעמיק שצברה החברה על האפקטים הרפואיים של צמח הקנאביס והפטריות, כל אחד בנפרד, ועל הסינרגיה המתקבלת במסגרת טיפול אינטגרטיבי המשלב שני מיצויים בוטניים אלו ביחד.

מוצר הדגל של קנאבוטק כולל פיתוח תרופה בוטאנית לסרטן המעי הגס וסרטן הלבלב המתבסס על מחקר רב שנים שנערך באוניברסיטת חיפה על ידי פרופ’ פואד פארס, מומחה להנדסה גנטית, ופרופ’ סולומון ואסר, מומחה עולמי לפטריות מרפא. הפטרייה הייחודית, כבר הראתה יעילות מעולה של  הרג תאים סרטניים והחברה מתכננת להמשיך עם הפיתוח לקראת קבלת אישור של תרופה בוטאנית מה- FDA.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version