איש העסקים מוטי בן משה הוא היזם מאחורי המיזם הלאומי לביטחון תזונתי

מוטי בן משה, יצחק הרצוג ומנדי בלוי, קרדיט: מייקל כפלין הפקות. צילום: שלומי כהן

אמש, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר הרווחה מאיר כהן, נערך ערב גאלה ראשון מסוגו, להגברת המודעות למיזם הלאומי לביטחון תזונתי, המבטיח תרומת מזון מידי חודש לכ-11,000 משפחות יהודיות וערביות בישראל, בשילוב הכוונה ומתן כלים ליציאה מהעוני. 

לפי הערכות המומחים, בישראל של 2021 למעלה כ-130,000 משפחות רעבות! כדי לעמוד באתגר הלאומי ולהגביר את החשיפה והמודעות לבעיה מצד אחד מתוך מטרה שאם הגברת המודעות יצטרפו תורמים נוספים מהמגזר הפרטי ובעיקר כדי לנסות ולהכניס את הפרויקט לבסיס תקציב המדינה, הסכים יוזם הפרויקט, איש העסקים מוטי בן משה להיחשף לראשונה ולעמוד בראש ערב הגאלה של המיזם.                       

במהלך הערב ציין בן משה כי הקים את המיזם לפני כ-18 שנה כשעוד פעל רק באירופה, כי סבר שלא ייתכן שחלוקת סלי מזון לנזקקים בישראל תתקיים רק “כמבצע לפני החגים” – כפי שהיה נהוג עד לאותה עת. 

בערב הגאלה למיזם שאותו מפעילה עמותת אשל ירושלים התברר כי בן משה הציב לעמותה מספר תנאים עליהם תושתת הפעילות: הראשון – שהחבילות יגיעו למי שזקוק להן ע”פ מדדים סוציואקונומיים מבוקרים שיקבעו יחד עם מחלקות הרווחה ברשויות המקומיות ללא הבדל דת, גזע או השקפה פוליטית. השני – לייצר מסד של כלים והדרכות למשפחות הנזקקות בכדי לעזור להם לצאת ממעגל העוני, כלומר לא רק לתת “דגים” אלא גם חכה. בנוסף לכל אלא ביקש להשאר  מאחורי הקלעים וביקש שתרומתו תישאר בעילום שם.

מטרת הערב היתה להגביר את המודעות למיזם בקהילה העסקית בפרט ובציבור בכלל וזאת מתוך יעד להגדיל את היקף המיזם מתרומה ל-10,800 משפחות בחודש לכדי 30,000 משפחות.

אתמול נודע שעם אישור התקציב הוכר המיזם כפרויקט דגל מהחשובים בתרומה לקהילה והוכנס לבסיס התקציב של משרד הרווחה עם תקציב ייעודי של כ-100 מיליון ש”ח בשנה.

בנוסף הכריז בן משה בנאומו שחבר הנאמנים של המיזם הסכים להכניס את היד לכיס ולהגדיל את תמיכתו במיזם עד לכדי 30 מיליון ש”ח בשנה וזאת בכפוף להמשך התפחות המיזם וגיוס תורמים נוספים וזאת בכדי להגיע ליעד של תמיכה ב-30,000 משפחות. 

בן משה ציין בנאומו כי “מחקרי המועצה הארצית לביטחון תזונתי, קובעים, כי ישנן בקרבנו כ-130 אלף משפחות שנמצאות במצב של חוסר בטחון תזונתי חמור. משפחות על סף רעב! חשוב לציין שאלו לא מספר המשפחות מתחת לקו העוני , אלא משפחות שחיות בחרפת רעב ! 

וזה לא רק רעב. משפחות שסובלות ממחסור תזונתי, יסבלו פי 3 יותר מכלל האוכלוסיה ממחלות ובעיות כגון, לחץ דם, סכרת, מחלות לב, כולסטרול, אנמיה ועוד” 

ברבות השנים הצטרפו לבן משה לחבר הנאמנים והתורמים של הארגון שותפים נוספים במימון המיזם החשוב ובראשם ד”ר לן בלווטניק שהקים יחד עם אשל ירושלים את בלווטניק פוד בנק, יצחק מירילשווילי יו”ר קרן מרומים, הקרן לידידות בראשותה של יעל אקשטיין והשיח מוחמד אלאבאר מאיחוד האמירויות.

לאירוע החשיפה הגיעו עשרות בכירי הקהילה העסקית, אנשי ציבור ואורחי כבוד ביניהם: מנכ”ל בנק הפועלים דב קוטלר, יו”ר פז, הראל לוקר, יו”ר קרן נוי פיני כהן, מנכ”ל שופרסל איציק אברכהן, בעלי רשת יוחננוף איתן יוחננוף, אנשי העסקים עדי צים, ישראל רייף, אסי שמלצר,  מנכ”ל אלון רבוע כחול, שי באבד, יו”ר דור אלון ישראל יניב, כלות פרס ישראל, מרים פרץ ועדינה בר שלום, ראש העיר ירושלים משה ליאון, ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, ראש עיריית דימונה בני ביטון, מנכ”ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר ואחרים רבים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version