בין מייסדי החברה יזמים סדרתיים שמכרו חברות לטוויטר, IBM ו-VMware, ובכירים מ-Sony Pictures ו- Warner Bros
חברת הסטארטאפ Voia, המפתחת טכנולוגיה מבוססת AI המאפשרת ליצור תכני וידיאו באיכות הוליוודית, מכריזה על גיוס פרה-סיד בסך 3 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. החברה הוקמה בשנת 2022 והיא מעסיקה כיום 14 עובדים בארה”ב.
חמשת מייסדי החברה מחברים בין הוליווד לסיליקון ואלי. בהם אבנר ברוורמן, בעבר מנכ”ל וממייסדי רישאפל שנמכרה לטוויטר. מיץ’ סינגר, שבמשך יותר משני עשורים שימש בתפקידי ניהול בכירים כולל כ-CTO של Sony Pictures. חיים הלמן, ששימש כ-CTO ושותף-מייסד של Octarine שנמכרה ל-VMware וממייסדי XIV שנמכרה ל-IBM. נועם מללי, מומחה AI וראייה ממוחשבת. בריאן ברבר, לשעבר סמנכ”ל דיגיטל ב- Warner Bros. ההשקעה תשמש את החברה להטמעת המוצר בשוק.
הסטארטאפ Voia פיתח אפליקציה המאפשרת ליוצרי תוכן לשדרג את איכות תוצריהם באופן משמעותי. האפליקציה מבוססת על יכולות AI מתקדמות, המייצרות אפקטים חזותיים במראה וסטנדרטים הוליוודים. כיום, כ-100 מיליון יוצרי תוכן פעילים ברשתות חברתיות לשיתוף וידאו, כדוגמת יוטיוב, טיק טוק, ואינסטגרם. פלטפורמות אלה מגדילות את כמות הצופים והיוצרים בהתמדה, אך הסרטונים הנפוצים בהן נראים לרוב כמו סרטונים ביתיים פשוטים. קיים היום פער עצום בין תכני וידאו ברשתות החברתיות לבין תכנים מקצועיים כמו קליפים, פרסומות וסרטים עצמאיים (אינדי). המופקים לרוב בתקציב של מיליון דולר ומעלה לסרטון, תקציב שחלקו הגדול מושקע באפקטים מיוחדים. הם נעזרים בתוכנות תלת מימד מורכבות הדורשות מומחיות גבוהה, מצולמים באולפן תוך שימוש בציוד מקצועי, ודורשים זמן מחשוב ועיבוד מסיבי. כדי לצמצם את הפער, האפליקציה של Voia משתמשת ב-AI על מנת לאפשר ליוצרים לשדרג את התוכן שלהם לרמה הוליוודית בעזרת המכשיר הנייד שבכיסם.
לדברי נועם מללי, ראש תחום AI ומייסד-שותף: “אנחנו נמצאים בחזית ה-AI של תקופתנו. האתגרים ביצירת תוכן הוליוודי באמצעות AI, דרשו מאיתנו מתיחת הגבול והביצועים של האלגוריתמים שפיתחנו ובניית מוצר מולטידיסיפלינרי. כדי לאפשר למשתמשים ליצור אפקטים וירטואליים בעלי מראה מציאותי, באיכות קולנועית ומהירות עיבוד גבוהה ללא צורך בהמתנה ממושכת לקבלת תוצרי התוכן. אנחנו נמשיך בפיתוח טכנולוגיות שיאפשרו ליוצרי תוכן לקבל את הקסם והאיכות של הוליווד.”