חדשות

חברת הסטארט-אפ NanoVation זכתה במענק של 2.5 מיליון אירו מהאיחוד האירופי

המענק יסייע ל-NanoVation לפתח ולשווק את מכשיר ה- SenseGuard™לניטור נשימה של חולים ב-COPD ובמחלות נשימתיות אחרות

ד”ר גרגורי שוסטר, מנכ”ל ומייסד משותף של NanoVation: “העלות של התערבות וטיפול רפואי בשלב המניעה היא בין עשרות למאות דולרים. מהלך התערבות זה מפחית למינימום אשפוזים לא חיוניים שעלולים לעלות 10,000-40,000 דולר בארצות הברית ו-3,000 עד 10,000 אירו באירופה, וכמובן משפר את איכות החיים של החולים”

חברת הסטארט-אפ NanoVation מחיפה זכתה במענק של 2.5 מיליון אירו מתוכנית הורייזן 2020 של האיחוד האירופי. החברה מפתחת מכשיר חדש לניטור נשימה המבוסס על טכנולוגיית הננו-חיישנים הקניינית שלה. המכשיר מיועד לניטור, ניהול ושיפור חייהם של חולים במגוון מחלות נשימתיות דוגמת COPD (Chronic Obstructive Pulmonary Disease), מחלה שצוינה על ידי ארגון הבריאות העולמי כאחת משלוש סיבות המוות המובילות בעולם. המענק יאפשר ל-NanoVation להשלים את הפיתוח והשיווק של מכשיר ה- SenseGuard™לניטור חולים בבתי חולים ובבתים.

NanoVation נוסדה בשנת 2014 על בסיס טכנולוגיה מהטכניון, ומנוהלת על ידי ד”ר גרגורי שוסטר, המשמש כמנכ”ל, נדב בכר, ה-CTO, ופרופ’ חוסאם חאיק, המדען הראשי. מאז הקמתה גייסה החברה 6 מיליון דולר. החברה מעסיקה כיום 14 איש, בעיקר בתפקידי מו”פ וייצור, והיא מגייסת עובדים נוספים.

SenseGuard™ הוא מכשיר אלחוטי לביש המיועד לניטור רציף של נשימת חולים, המתבסס על חיישן מבוסס ננו-טכנולוגיה ראשון מסוגו שפיתחה NanoVation. המכשיר עבר ניסויים קליניים וקיבל אישור CE לשיווקו באירופה. מחקרים קליניים נוספים מתבצעים כעת בבתי חולים בישראל ובאירופה ומאששים את יתרונות המכשיר בהיבטים של דיוק המדידות וניהול מיטבי של החולים.

בניגוד לפתרונות אחרים בשוק, SenseGuard™ מסוגל למדוד תפקודי ריאה על בסיס הנשימה הרגילה של החולה ללא צורך בשיתוף פעולה אקטיבי או בביצוע בדיקה בלתי נעימה מצדו של המטופל. כ-328 מיליון איש בעולם סובלים מ-COPD. הנטל הכלכלי של המחלה מסתכם בהוצאה שנתית של כ-49 מיליארד דולר בארה”ב וסכום דומה באיחוד האירופי.6.4% מהחולים אחראים לכמחצית מכלל העלויות הישירות של COPD, שנובעות מעלות האשפוזים הנדרשים במקרים של הידרדרות חמורה בתפקודים הנשימתיים של אותו מיעוט חולים. עלויות אלה ניתנות לצמצום משמעותי באמצעות מכשיר איכותי ופשוט לניטור נשימה בבית, שמזהה את ההידרדרות בשלב מוקדם, מאפשר התערבות מוקדמת ומצמצם באופן חד את הצורך באשפוזים.

ד”ר גרגורי שוסטר, מנכ”ל ומייסד משותף של NanoVation, אמר: “שינויים בתפקודי ריאה יכולים להעיד  על החמרה במצב של חולים במחלות נשימתיות. שינויים אלה יכולים להופיע בשלב מוקדם, עד שלושה שבועות לפני שהחולה מגיע למצב של החמרה קריטית, שמוביל לעיתים קרובות לאשפוז ולתהליך ארוך של שיקום. הנזק שנוצר לריאות כתוצאה ממצב זה יפגע באיכות החיים של החולה ובמקרה הגרוע עלול להוביל למותו”.

“המכשיר החדשני שלנו מיועד לזהות סימנים מוקדמים של הידרדרות בתפקודי ריאה ולאפשר טיפול בשלב מוקדם”, ציין שוסטר. “העלות של התערבות וטיפול רפואי בשלב המניעה היא בין עשרות למאות דולרים. מהלך התערבות זה מפחית למינימום אשפוזים לא חיוניים שעלולים לעלות 10,000-40,000 דולר בארצות הברית ו-3,000-10,000 אירו באירופה, וכמובן משפר את איכות החיים של החולים”.

ד”ר שוסטר הוסיף: “המענק מהווה הבעת אמון חזקה ב-NanoVation ויסייע לנו להביא בשורה חדשה לחולי מחלות הריאה הכרוניים, כמו גם לצמצם את הנזק הכלכלי הכרוך ב-COPD ובמחלות נשימתיות אחרות”.

הורייזן 2020 היא תכנית המחקר והחדשנות הגדולה ביותר באיחוד האירופי ואחת התכניות התחרותיות ביותר. התכנית תומכת בארגונים קטנים ובינוניים המציגים חדשנות פורצת דרך ומטרתה לקדם ולממן תגליות חלוציות ובעלות פוטנציאל מסחרי. היקף הבקשות למענק באוקטובר 2019 היה תחרותי ביותר, ורק 4% מ-1852 הבקשות למענק שהוגשו זכו למימון.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
דילוג לתוכן