זיהוי מטופלים קשישים שנמצאים בסיכון לאשפוז עקב ניהול תרופות שאינו מיטבי

FeelBetter

פתרון המודיעין הפרמקולוגי-קליני של FeelBetter מסייע ללאומית שירותי בריאות בזיהוי מטופלים קשישים שנמצאים בסיכון לאשפוז עקב ניהול תרופות שאינו מיטבי

הפיילוט הרטרוספקטיבי שנערך בידי קופת חולים ישראלית מובילה מדגים את יכולתה של FeelBetter לחזות במדויק אשפוזים נמנעים הקשורים לבעיות שנגרמות בגין ריבוי תרופות בחולים מעל גיל 65.

FeelBetter, המובילה בתחום המודיעין הפרמקולוגי-קליני לייעול טיפול מבוסס ערך, הכריזה על תוצאות פיילוט רטרוספקטיבי שנערך עם לאומית שירותי בריאות, אחת מארבע קופות החולים בישראל וספקית שירותי בריאות מובילה המפעילה 320 מרכזים רפואיים המשרתים יותר מ-720,000 חברים במדינה.

ביותר משלישי מהמטופלים הקשישים בסיכון גבוה אותם זיהה פתרון התוכנה כשירות של FeelBetter, הטכנולוגיה של החברה חזתה במדויק את אלו שצפויים להתאשפז, תוך 30 עד 90 יום, מסיבה ברת מניעה שנובעת מריבוי תרופות שאינן נלקחות באופן מיטבי (שימוש בו-זמני במספר תרופות לטיפול במחלות ובמצבים בריאותיים אחרים). תוצאות הפיילוט הראו גם שלטכנולוגיה של FeelBetter יש פוטנציאל לסייע לארגוני ספקים בהקצאה יזומה של משאבים לחולים בסיכון גבוה מעל גיל 65 ולהפחית עלויות ביותר מ-5,000 דולר לחולה קשיש.

“הפתרון של FeelBetter משפר את עבודת הצוות בתוך מערכות הבריאות. הוא מאפשר לרוקחים הקליניים למלא תפקיד קריטי ומוביל בהערכת מצב הבריאות הכללי ובקביעה האם תרופות שנקבעו עונות בצורה מיטבית ליעדי הטיפול ולצורכי המטופל האישי”, אמרה ד”ר אביבית גולן, ראש המחלקה לאיכות שירותי הבריאות, החטיבה הרפואית, לאומית שירותי בריאות. “לאומית שירותי בריאות החלה להשתמש בטכנולוגיה של FeelBetter בשנה האחרונה והכלי, המארגן את הרשומות הרפואיות באופן שמנחה את הרופאים לקבל החלטות ממוקדות וטובות יותר, מייעל את עבודת ההכנה ותיאום הטיפול בין הרופאים והרוקחים שלנו”.

גולן הוסיפה: “בהתבסס על תוצאות הפיילוט המוצלח שלנו, אנו מצפים להרחיב בלאומית את אימוץ הפתרון של FeelBetter כך שיכלול את יכולות ריבוד הסיכונים והדרכת טיפול כדי לסייע במניעת אשפוזים נמנעים הקשורים לניהול תרופות לא מיטבי. כבר ראינו שיפור משמעותי, העולה על 30%, ביעילותם של הרוקחים המפקחים על ניהול הטיפול התרופתי עבור המטופלים המורכבים ביותר שלנו תוך שימוש בדיווחי המטופלים שנוצרו בידי הפתרון של FeelBetter”.

המחקר הרטרוספקטיבי השתמש במידע שאינו מזהה של חולים מהרשומות הרפואיות האלקטרוניות ונתוני התביעות של לאומית, והקיף 153,000 מטופלים מנוהלים מעל גיל 65 עם יותר ממצב כרוני אחד הנוטלים יותר משתי תרופות מרשם. תוך מינוף יכולות בינה מלאכותית ולימוד מכונה, כמו גם מומחיות קלינית עמוקה, הפתרון של FeelBetter ניתח וסינן את הנתונים, וביותר מאחד משלושה מטופלים בסיכון גבוה שזוהו – חזה את אלו שצפויים להתאשפז בתוך 30-90 יום כתוצאה מבעיות של נטילת ריבוי תרופות. בנוסף, הפיילוט, תוך שימוש בטכנולוגיה של FeelBetter, הוכיח שמתוך המטופלים המאושפזים בסיכון, 87% חוו בסופו של דבר שינויים משמעותיים במשטר התרופות שלהם לאחר השחרור.

“שימוש בו-זמני במספר תרופות לטיפול במחלות ומצבים בריאותיים אחרים נפוץ בקרב חולים מבוגרים. ללא ניהול נכון ופרואקטיבי, זה יכול להוביל לתגובות תרופות משמעותיות ולתופעות לוואי, לתוצאות בריאותיות לקויות, וכן להעלות במידה ניכרת את עלות הטיפול בחולים קשישים”, אמרה ליאת פרימור, מנכ”לית ומייסדת שותפה של FeelBetter. “תוצאות הפיילוט שערכנו עם לאומית מייצגות צעד חשוב נוסף קדימה בהתגברות על האתגרים שנובעים מנטילת ריבוי תרופות, כזה שמספק חיזוק לגישה של FeelBetter להתאמה אישית של משטרי תרופות ושיפור מסעות הטיפול בחולים”.

יורם הורדן, מנהל התפעול הראשי ומנהל הטכנולוגיה הראשי, ומייסד שותף של FeelBetter ציין, כי “הגישה הפרמקולוגית-קלינית הייחודית של FeelBetter, המשלבת הנחיות קליניות לשיטות עבודה מומלצות עם מאגרי מידע פרמקולוגיים כבסיס למודלי הבינה המלאכותית המתקדמים שלנו, מאפשרת לנו לספק שיפורים פורצי דרך בפתרונות לבריאות האוכלוסייה. הפתרון שלנו מנבא במדויק מטופלים בסיכון לאשפוז עקב משטר ריבוי תרופות שאינו מיטבי, ומשפר את הזיהוי מאחד מתוך 20 בעת שימוש בכלי ניהול רפואיים זמינים לאחד מכל שלושה בעת מינוף פתרון התוכנה כשירות של FeelBetter”.

“אנו מודים לשותפי המחקר שלנו בלאומית”, הוסיף הורדן. “מחקרים כגון פיילוט רטרוספקטיבי זה מאפשרים ל-FeelBetter לשפר ללא הרף את יכולת הטכנולוגיה שלנו לחזות סיכונים ולזהות את ההתערבויות המשפיעות, הפרואקטיביות והמותאמות אישית ביותר באופן מדרגי ביותר, כך שנוכל לעזור להניע את המעבר לטיפול מבוסס ערך ולפתח את בריאות האוכלוסייה כדי לענות על הצרכים של המטופלים והמטפלים שלהם”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version