חדשות

הסטארטאפ GEOX גייס 19 מיליון דולר לניתוח סיכונים לנכסי נדל”ן מאסונות אקלים

חברת הסטארטאפ GEOX, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניתוח סיכונים לנכסי נדל”ן מאסונות אקלים, השלימה גיוס של 19 מיליון דולר בסדרה A. הסיבוב הובל על ידי קרן Flashpoint Venture Capital, בהשתתפות שותפות המו”פ שורטק והמשקיעים אריאל מייסלוס ונועם לניר. סבב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה -23 מיליון דולר.

גאוקס פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לניתוח תלת מימד של צילומי אוויר לצורך הערכת נכסי נדל”ן בצורה אוטומטית ובדיוק גבוה וחיזוי מוקדם של נזקים פוטנציאלים. המערכת של החברה מפיקה מידע רב, תלת ממדי ועשיר בנתונים הרלוונטיים לביטוח מבנים פרטיים ומסחריים, כגון מיקום מדויק, גודל גג המבנה, סוג הגג, מצבו ושיפועו וכך הלאה.

הניתוח העמוק מאפשר לחברות הביטוח לבצע התאמה מדויקת של גובה הפרמיות לכל נכס בהתאם למבנה, הערכת ערכו והסיכונים וכך מאפשרת לבעלי הנכסים להנות מפרמיה הוגנת ולחברות הביטוח להמנע ממקרים של הערכת חסר שעלולה לעלות להן הון רב בהמשך. כן מאפשרת הטכנולוגיה לקצר את הליכי החיתום במקרים של נזקים, ובעיקר באירועים של נזקי טבע חמורים, שהפכו להיות שכיחים בעשור האחרון, ואשר יוצרים צורך במענה ביטוחי מהיר לבעלי נכסים רבים.

בין לקוחות החברה נמנים חברות ביטוח מובילות בהן MunichRe וכן עשרות חברות הביטוח מהגדולות בעולם, לרבות תאגיד הביטוח הבינלאומי Sompo. מלבד תחום הביטוח, GEOX פועלת גם בעולם הבנקאות. טכנולוגיית החברה מאפשרת לבנקים לבצע הערכת שווי נכסי נדל”ן בצורה מדויקת יותר תוך התחשבות בסיכונים הנובעים מאסונות טבע ומצבי אקלים קיצוניים החברה עובדת עם הבנק העולמי והאו”ם ומסייעת לתכנן תשתיות בצורה טובה יותר שמתחשבת בסיכוני הצפות ופגעי אקלים אחרים ומסייעת לסוכנות הפדרלית האמריקאית לניהול מצבי חרום (FEMA) בהצלת אזרחים ורכוש לאחר אסונות טבע. בנוסף עובדת החברה עם מדינות ורשויות מקומיות בארה”ב ובאוסטרליה. הכנסות החברות צומחת בקצב מהיר של 300% בשנה במשך שלוש שנים ברציפות, כאשר החלק המשמעותי בגידול הוא מלקוחות קיימים שמכפילים את היקף ההתקשרות מדי שנה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן