חדשות

הסטארטאפ DigitalOwl מכריז על גיוס 12 מיליון דולר מ-RGA מבטחת המשנה מהגדולות בעולם

ההשקעה נעשית במקביל לשותפות גלובלית בתחום ביטוח החיים והבריאות שתשלב את הטכנולוגיה של DigitalOwl כמרכיב ליבה בפעילות החיתום הפנימית של RGA

הסטארטאפ DigitalOwl, המפתח פלטפורמה שמשמשת חברות ביטוח לניתוח עומק וסיכום של תיקים רפואיים, גייס 12 מיליון דולר. העסקה היא השקעה אסטרטגית של RGA, מבטחת המשנה מהגדולות בעולם, המתמחה בביטוחי חיים ובריאות. שתשלב את הטכנולוגיה של DigitalOwl במערכות ליבת החיתום שלה במסגרת שותפות גלובלית ארוכת טווח ותסייע להמשך פיתוח הפלטפורמה. העסקה מביאה את סך גיוסי ההון של החברה ליותר מ-38 מיליון דולר מאז הקמתה, בין משקיעי החברה בסבבים הקודמים נמנים Insight Partners, Fusion, Ibex Investors, אמנון שעשוע ומנורה מבטחים.

הפלטפורמה של DigitalOwl מאפשרת לחברות ביטוח לשפר את המהירות והיעילות של ניתוח מסמכים רפואיים וסיכום תיקים. כיום, אנשי מקצוע בעלי הכשרה מורכבת סוקרים באופן ידני עשרות מיליוני תיקים רפואיים עבור חברות ביטוח, שהם מקבלים החלטות בעלות חשיבות רבה עבור החברה והלקוחות. נפח החומר והמורכבות שלו דורשות סקירה איטית ומדוקדקת של כל דף, הדורשת לעתים ימים רבים ומגיעה לפעמים לתיקים בהיקף של מאות עמודים. הטכנולוגיה של DigitalOwl פותרת בעיה זו על ידי קריאה, סיכום וניתוח אוטומטי של רשומות רפואיות עבור חברות ביטוח ועו”ד, בזמן אמת ובדיוק מירבי בכדי לסייע בתהליכי חיתום, יישוב תביעות ומניעת הונאות. כך נחסך לחברות הביטוח תהליך שגובה תקציב משמעותי, עורך זמן רב ומייצר שגיאות רבות מתנאי עבודה שנעשית מול רגולציה לגבי זמני מענה.

הפתרון של DigitalOwl, מנתח את המסמכים הרפואיים באופן אוטומטי, באמצעות בינה מלאכותית וטכנולוגיית עיבוד שפה טבעית (NLP). ב-2023 החברה הציגה ללקוחותיה פתרון חדש המבוסס על מודל Generative AI ייעודי לניתוח תיקים רפואיים מנקודת מבט ביטוחית, שפותח ואומן עצמאית על ידה בשנתיים האחרונות. בעזרתו החברה מייצרת סיכומי תיקים, מסמכים וארועים רפואיים בשפה חופשית שאינה מוגבלת לקודים רפואיים בלבד ומכילה את כל הניואנסים הנדרשים לקבלת החלטות. בהשוואה לשימוש בטכנולוגיות קודמות ל-Gen AI הקיימות בשוק, המוגבלות לקודים רפואיים (entity extraction) ומקשות על צוותים להסתמך עליהן. לדוגמה הנתון ״דיכאון״ מחולץ עבור מקבל ההחלטות ללא הבדל מהותי בין ״דיכאון” בשל אובדן קרוב משפחה, ל״דיכאון” בשל הפרעה כימית במח. בעזרת Gen AI והיכולות לייצר סיכומים בשפה חופשית, ניתן לייצר משפט שכולל בתוכו את סיבת הדיכאון לטובת קבלת ההחלטות.

DigitalOwl פועלת להציב בשוק במהלך 2024 את הפתרון הראשון בעולם שיתבסס על מנוע Generative AI שפיתחה החברה באופן עצמי, המאפשר חיתום מלא של פוליסת ביטוחי חיים. מודלי ה-AI שמפתחת החברה משקפים את תהליך קבלת ההחלטות לארגונים ולמבוטחים, ומאפשרים לקבל דוח מפורט על פעילותם בלחיצת כפתור, בהתאם לרגולציה המתגבשת סביב שימוש ב-AI. לצורך אימון המודלים ופיתוח הפתרון RGA תקצה לחברה חתמים, מיישבי תביעות ואקטואריים מנוסים שישתתפו בתהליך הפיתוח.

יובל מן, מנכ”ל DigitalOwl: “ההשקעה האסטרטגית והשותפות הגלובלית נחתמו על רקע צמיחה של 500% שעשינו בתחום ביטוחי החיים בשנה שעברה. כבר היום הטכנולוגיה שפיתחנו נותנת מענה לחוסר יעילות שפוקד את תהליך חיתום ביטוח החיים במשך עשרות שנים. כעת, בעזרת העבודה הצמודה עם RGA, נפעל להמשך פיתוח פתרונות שיובילו את הטרנספורמציה הדיגיטלית הדרושה בענף. אנחנו מאוד מאמינים בשיתופי פעולה עם ארגונים מובילים בשוק היעד שלנו. כך גם פעלנו בתחילת הדרך, שמנורה מבטחים הפכו למשקיע הראשון של החברה. מוצר מצויין מורכב מטכנולוגיה מתקדמת, בשילוב עם ידע מקצועי בתחום בו הוא פועל.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן