המרכז המכוון לחקר האנרגיה הופך ישכפל פולסים אלקטרומגנטיים מתגובה גרעינית בגובה רב

TII - LOGO

המרכז המכוון לחקר האנרגיה של מכון החדשנות הטכנולוגית הופך לראשון באזור שישכפל פולסים אלקטרומגנטיים מתגובה גרעינית בגובה רב

המרכז משתף פעולה עם מונטנה טכנולוגיות שבסיסה בשווייץ כדי להשיג פריצת דרך סימולטורית. פעימה אלקטרומגנטית גרעינית מגבירה את האוטונומיה של תאימות אלקטרומגנטית אזורית, בדיקות הגנה מפני הפרעות. 

DERC יכולה לספק תמיכה ניסיונית, מספרית ואנליטית הנדרשת כדי לאמת התקשות מדויקת של ציוד מפני איומים מרובים.

המכון לחדשנות טכנולוגית (Technology Innovation Institute – TII), ליבת המחקר היישומי של המועצה למחקר טכנולוגי מתקדם באבו דאבי (ATRC-Advanced Technology Research Council), הודיע היום כי המרכז לחקר האנרגיה המכוון שלו (DERC) הפך לישות הראשונה מסוג זה באזור המסוגל לשחזר את הפולסים האלקטרומגנטיים בגובה רב (HEMP) שנוצרו במהלך תגובה גרעינית בגבהים גבוהים במעבדות התאימות האלקטרומגנטית (EMC). סימולטור הדופק האלקטרומגנטי הגרעיני מציע תשתיות קריטיות, ספקי שירותים ומוסדות מחקר באיחוד האמירויות ובאזור GCC רחב יותר באוטונומיה רבה יותר בכל הנוגע לבדיקות – פונקציה שהייתה צריכה להיות במיקור חוץ בחו”ל.

מעבדות EMC של DERC כוללות תא אל-הד מסוכך מודולרי המאפשר בדיקה להערכת רגישות של אלקטרוניקה לפולסים אלקטרומגנטיים תוך מתן הראיות הדרושות לכך שהם עומדים בתקנים בינלאומיים.

בשיתוף עם Montena Technologies, חברה מובילה בשווייץ המתמחה ביצירה ומדידה של דחפים ארעיים מהירים במתח גבוה, המדמה תופעות אלקטרומגנטיות טבעיות ואנושיות, ויצרנית מרכזית של מערכות EMP גרעיניות, DERC הזמינה מערכת לשכפול הסביבה האלקטרומגנטית הנוצרת על ידי תגובה גרעינית בגבהים גבוהים (יותר מ -40 ק”מ מעל הקרקע) במעבדה.

בהתייחסו לפיתוח, אמר ד”ר ריי או. ג’ונסון, מנכ”ל המכון לחדשנות טכנולוגית (TII): “בהתאם לשאיפה שלנו להמשיך לפתח פתרונות פורצי דרך המניעים פיתוח IP ומאפשרים מחקר מדעי חדשני, יכולת חדשה זו חשובה. כמוסד טכנולוגי מוביל באזור, אנו מחויבים לבנות את התעוזה המדעית, הטכנולוגית וההנדסית של איחוד האמירויות, תוך מינוף כוחן של טכנולוגיות מתקדמות כדי להפוך את עולמנו לבטוח יותר”.

ד״ר צ׳אוקי קאסמי, חוקר ראשי, המרכז לחקר האנרגיה, צילום: AETOSWire

ד”ר צ’אוקי קאסמי, החוקר הראשי, המרכז לחקר האנרגיה (DERC), אמר: “אנו שמחים להוסיף יכולת זו למשאבים הגדלים של DERC של פתרונות טכנולוגיים חדשניים שמעצבים את עתידנו. סימולטור פעימה אלקטרומגנטי גרעינית ייחודי לאזור GCC והוא חיוני להגנה על מערכות אסטרטגיות ותשתיות קריטיות”.

DERC ו- TII יכולים כעת להציע לגופים ותעשייה ממשלתיים באיחוד האמירויות את התמיכה הניסיונית, המספרית והאנליטית הנדרשת כדי לאמת התקשות מדויקת של ציוד בסטנדרטים בינלאומיים מרובים.

יצרנים להוטים לייצא את מוצריהם לשווקים התואמים להוראות EMC (כלומר האיחוד האירופי או ארצות הברית) ואלה התואמים לדרישות חברת החשמל בנושא הגנת HEMP יעריכו את משמעותה של הודעה זו.

וורנר הירשי, מנכ”ל Montena Technologies SA, מצדו, אמר: “כמובילה עולמית באספקת ציוד לסימולציה של איומים אלקטרומגנטיים, למדידת כמויות אלקטרומגנטיות מדופקות ולהעברת אותות מהירים בקצב בסביבות רועשות, אנו שמחים לשתף פעולה עם DERC ביישום תשתית ייחודית שתפעיל את הדחף להצלחה. מונטנה מצפה לשיתוף פעולה ארוך ופורה עם TII ומחויבת לתמוך ב-TII בעמידה ביעד של יצירת חדשנות לעולם טוב יותר”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version