×
חדשות

המסחר בשוק המניות ביום השנה לאירועים הנוראיים של ה-7 באוקטובר הסתיים בעליות שערים

בזכות חזרה לעליות אחה”צ סיימו מדדי הדגל בתשואה חיובית: ת”א-35 עלה 0.2%, ת”א-125 עלה 0.25%, ות”א-90 כ-0.4%

הסקירה היומית של שוק ההון ליום שני 7.10.2024

שוק המניות

המסחר בשוק המניות ביום השנה לאירועים הנוראיים של ה-7 באוקטובר הסתיים בעליות שערים.

המסחר התאפיין בתנודתיות, ובזכות חזרה לעליות אחה”צ סיימו מדדי הדגל בתשואה חיובית: ת”א-35 עלה 0.2%, ת”א-125 עלה 0.25%, ות”א-90 כ-0.4%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל.

מאז ערב המלחמה עלה מדד ת”א-35 כ-14.3%, ת”א-125 עלה 12.4%, ות”א-90 הסתפק ב-8.9%. מדד המניות הקטנות-בינוניות SME60 רשם את העלייה הכי גדולה עם 20.8%.

אירודרום, העוסקת באיסוף, ניתוח ועיבוד מידע באמצעות כטב”מים, זינקה היום 19.6%.

מולטי ריטייל (מפעילת רשתות אייס, אוטודיפו, ביתילי ועוד) עלתה 9.6% כשמתחילת השנה רושמת זינוק של 246%.

מערב המלחמה עלתה מניית רייזור 709% בזכות צמיחה מהירה, הסכם אסטרטגי עם תאגיד רב לאומי מוביל, וזינוק בצבר ההזמנות.

פריים אנרג’י בלטה גם היא עם 268% מערב המלחמה בזכות הסכמים שת”פים ורכישות שביצעה שהביאו צמיחה מהירה וגידול חד בהכנסות ממכירת חשמל.

אתר FUNDER מודיע שבמקביל למתקפת הטילים האיראנית על ישראל הוא הופל בידי ארגון עוין המתכנה “בני ישמעאל”. האתר פועל במלוא המרץ בתיאום עם הרשויות לטיפול באירוע.

מדדים ענפיים בולטים

מדד ת”א בנקים-5 הוסיף 0.6% בהובלת פועלים (1.6%+) ומזרחי טפחות (1.4%+), לאומי עם מחזור של כ-165 מיליון שקל.

מדד ת”א נפט וגז עלה כ-1%, כששותפויות ניו-מד (0.7%+) ורציו (0.9%+) עלו למרות הדיווח של שותפתן לפרויקט “שברון” על עיכוב של כחצי שנה בהנחת צינור הולכה תת ימי נוסף שצפויה לו השפעה שלילית על תזרים המזומנים שלהן.

רוב מדדי המניות הענפיים החשובים רשמו היום תשואה חיובית של עד 0.5%.

החל משנה אחורה ערב המלחמה ועד היום המדדים הענפיים שעלו הכי הרבה הם ת”א רשתות שיווק (26.8%+) ות”א קלינטק (22.4%+)
המדד שעלה הכי פחות הוא ת”א תקשורת וטכנולוגיות מידע (0.6%+), כלומר אף מדד ענפי לא רשם תשואה שלילית ב-12 החודשים האחרונים

שוק איגרות החוב

עליות קלות במדדי התל בונד של עד 0.15%.
מדדי התל גוב צמודי המדד עם ירידות זניחות בעוד המסלול השקלי רשם עליות לא משמעותיות.

דיווחים מעניינים מאתר המאיה

תאגיד האנרגיה הבינ”ל Chevron השותף (40%) ומפעיל את פרויקט לוויתן, עדכן את שותפותיו ניו-מד ורציו אנרגיות כי בשל ההסלמה במצב הביטחוני הושהו עבודות הנחת צינור ההולכה התת-ימי השלישי שמטרתו להגדיל את יכולת אספקת הגז מלוויתן למערכת ההולכה של נתג”ז. ההשהייה היא עד אפריל 2025.

בעל השליטה בפסגות, רני צים, התקשר בהסכם מחייב עם מנכ”ל החברה לשעבר, יניב בנדר, למכירת כלל החזקותיו (65.7%) בחברה תמורת כ-40 מיליון שקל. בנדר מחזיק כיום 7.4% ולאחר השלמת העסקה יחזיק 73.1% (ובדילול מלא 75.6%).

חברת האנרגיה המתחדשת אקונרג’י דיווחה על חיבור פרויקט אגירת חשמל שלה באנגליה לרשת החשמל. מכירת החשמל מאגירה באמצעות סוללות צפויה להתחיל בעוד מספר שבועות. לאקונרג’י פרויקטים נוספים בשלבים שונים במדינות נוספות באירופה.

מטריסלף העוסקת בתחום הרפואה הרגנרטיבית והנדסת רקמות עדכנה כי בוצעה פנייה מקדמית לגורמים במשרד הבריאות לשם קידום קבלת היתר שימוש בשתלי הרקמה שמפתחת החברה במסגרת טיפולי חמלה בחולה הסובל מפגיעת מפגיעת עמוד שדרה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן