המכון לחדשנות טכנולוגית משיק מתקן מחקר חלוצי באבו דאבי עבור תעשיות מפתח באזור

TII's DERC Launches New Labs, Photo: AETOSWire

מרכז חדש בפארק התעשייה טוואזון מכיל שבע סדנאות עבודה, חמש מעבדות מתמחות, ומתמקד ב-HPEM, HEL ואקוסטיקה

המכון לחדשנות טכנולוגית – (Technology Innovation Institute (TII, מרכז מחקר עולמי ועמוד תווך בתחום המחקר היישומי של מועצת המחקר הטכנולוגי המתקדם של אבו דאבי (ATRC), הודיע ​​כי המרכז לחקר האנרגיה המכוונת (DERC) השיק מתקן חדיש בפארק התעשייה טוואזון, מרכז ליבה אזורי לעסקים אסטרטגיים במגזר הבטיחות והאבטחה המציע תשתית עסקית ברמה עולמית.

המתקן מורכב משבע סדנאות עבודה נפרדות וחמש מעבדות מתמחות. כל אחד מהם פונה לתחום מחקר ספציפי, החל מסדנאות מכניות ואלקטרוניקה, אזור בדיקה לאבות טיפוס, פיתולי סליל, מילוי שריון, בדיקות דיאלקטריות ומעבדת אבות טיפוס אקוסטית. המעבדות כוללות מעבדת כוח דופק, תא אל-הד למחצה, תא סערה, מעבדה אקוסטית ומעבדת פיתוח לייזר.

המתקן מארח שלוש מעבדות מחקר ניידות שניתן להשתמש בהן יחד עם המעבדות הראשיות או לפרוס אותן בשטח כדי לבצע לבדיקות חיצוניות, כולל שתי מעבדות ניידות אלקטרומגנטיות ומעבדת לייזר ניידת. היישומים בהם מתמקד DERC כוללים אלקטרומגנטיקה בעוצמה גבוהה (HPEM) ובדיקות תאימות אלקטרומגנטית (EMC). DERC מבצע בנוס, מחקר חדשני בתחומי ה-HPEM וכוח הדופק, יחד עם מבחני הכשרה מוקדמת עבור תעשיות מרובות באזור.

המתקן של DERC, הראשון עבור ה-GCC, מבצע מבדקי תדרי רדיו מובילים בתעשייה לייצור ואפיון התקני מצב מוצק בהספק גבוה. המתקן גם מבצע ניסויים אקוסטיים רגישים ביותר הדורשים מידה גבוהה של בידוד מצליל ורעידות סביבתיים, התומכים בפיתוח ואפיון של משדרים וחיישנים אקוסטיים יוצאי דופן.

הסביבה המבוקרת במעבדות מזהה מקורות קול בלתי רצוניים במערכות אלקטרוניות מורכבות שעלולים להוביל לדליפה דגרך ערוצים צדדיים. כלי ניתוח רטט אופטיים מותאמים שפותחו ב-DERC יכולים לבחון את התנהגות המערכת המכנית על פני מגוון רחב של תדרים.

בנוסף, המרכז גם הציג אב טיפוס פורץ דרך של אלקטרוניקה ואקוסטיקה של אותות (SEA) כדי להקל על הפיתוח המקומי של פתרונות מתקדמים כמו תדרי רדיו בצפיפות נמוכה/גבוהה והתקנים אקוסטיים. המתקן יכול לבצע הלחמה, הרכבה מכנית מורכבת, בדיקות לקידום אב טיפוס, וזאת במקביל להדפסת תלת ממד.

מעבדת הלייזר הניידת של DERC היא הראשונה מסוגה באזור שעורכת ניסויי לייזר בחוץ כדי לחקור התפשטות של לייזר בעל הספק גבוה ולחקור את ההשפעה על מטרות ממרחק בסביבת המפרץ הצחיחה. המעבדה פולטת לייזר רציף ברמה של כמה קילוואט, והיא מצוידת בטלסקופ המותקן על מתקן הטיה שמאפשר למקד קרן למרחק שנע בין 200 ל-2,000 מטר. המעבדה הניידת מחוברת לגנרטור חשמלי, והיא מיועדת לשימוש אוטונומי בחוץ תחת טמפרטורות קיצוניות של עד 50 מעלות צלזיוס.

בהתייחסו למתקן החדש, אמר ד”ר ריי או. ג’ונסון, מנכ”ל המכון לחדשנות טכנולוגית (TII) ומנכ”ל בפועל, ASPIRE: “ב- TII, אנו מחויבים למשוך כישרונות גלובליים למרכזי המחקר שלנו. בהתחשב בעדיפות זו, אנו גאים לחזות בהישג הפנומנלי של DERC עם מתקן זה. מוקדים חדשניים כאלה מושכים מספר גדל והולך של חוקרים, כמו גם לקוחות המעוניינים ליהנות מיכולות בדיקה על פני מגזרים מגוונים”.

ד”ר צ’אוקי קאסמי, חוקר ראשי, המרכז לחקר האנרגיה המכוונת (DERC), אמר: “אנו נרגשים סוף סוף לחזות בשיגור ויכולות חדשניות של המתקן החדש הזה שיציעו לנו יתרון מובהק תוך מתן אוטונומיה נחוצה לאיחוד האמירויות בכל הנוגע להבטחת בדיקות מקיפות והקמת שרשרת אספקה אמינה”.

ההישג של המרכז של שילוב יכולות ליבה מרובות תחת קורת גג אחת מספק הזדמנויות לקחת את בדיקות HPEM לגבהים גדולים יותר תוך מתן אפשרות לבדיקת לייזרים בהספק גבוה בסביבות קומפקטיות.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version