היטאצ’י אנרג’י ו-H2 Green Steel שותפות למינוף חשמול, דיגיטליזציה ומימן לייצור פלדה ירוקה

Hitachi Energy 2022

מזכר הבנות מתאר שיתוף פעולה כדי לתמוך בהפחתת הפחמן של תעשיית הפלדה על ידי שימוש בטכנולוגיה משבשת והפחתת פליטת פחמן

היטאצ’י אנרג’י Hitachi Energy מודיעה כי חתמה על מזכר הבנות (MoU) עם H2 Green Steel כדי למנף חשמול, דיגיטליזציה ומימן כדי לתמוך בהפחתת הפחמן של תעשיית הפלדה.

H2 Green Steel, סטארט-אפ תעשייתי שוודי, נמצא במשימה להאיץ את השינוי הטכנולוגי הגדול ביותר של תעשיית הפלדה העולמית על ידי ביטול כמעט כל פליטת הפחמן הדו חמצני (CO2) מתהליך ייצור הפלדה. היא מתכננת להקים את מפעל הפלדה הראשון ללא מאובנים שלה בבודן, שוודיה, לצד מפעל אלקטרוליזרי (תהליך הפרדת פרודות מים באמצעות חשמל) בקנה מידה עצום לייצור מימן ירוק.

מזכר ההבנות מתאר שיתוף פעולה אשר בנוי על שלושה (3) עמודי תווך: 1) השקעת ההון של Hitachi Energy ב-H2 Green Steel; 2) מוצרים ושירותים מבית Hitachi Energy הדרושים לבנייה ולשיפור תשתית החשמל להנעת ייצור פלדה ומפעלי אלקטרוליזטור בקנה מידה עצום; 3) פלדה ירוקה לשימוש בייצור מוצרי Hitachi Energy, ברגע שה-H2 Green Steel מתחיל בייצור.

במהלך העשור האחרון, הרחבת ייצור הפלדה הגדילה את הביקוש הכולל לאנרגיה ואת פליטת ה-CO2, 1  שתורמת לכשמונה אחוז מפליטת הפחמן התעשייתית העולמית. 2

החל מהמפעל בבודן, H2 Green Steel תמנף את היכולות של Hitachi Energy לייעל את שרשרת הערך של הלקוחות לתכנון, בנייה, הפעלה ותחזוקה של תשתית החשמל הכוללת ITוטכנולוגיה תפעולית (OT). ייצור הפלדה בבודן ישתמש במימן ירוק במקום בפחם בתהליך משולב לחלוטין תוך שימוש בדיגיטליזציה מקצה לקצה, אשר מפחית עד 95 אחוז פליטת CO23 בהשוואה לייצור פלדה מסורתית. זה יהיה שווה ערך להוצאת 3 מיליון מכוניות נוסעים בשנה מכביש.

“השגת ניטרליות פחמן ברחבי העולם דורשת מאמצים מכל התעשיות כדי להאיץ את מעבר האנרגיה באמצעות שיתופי פעולה”, אומר יוהאן סודרסטרום, ראש אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ב-Hitachi Energy. “שיתוף הפעולה הזה עם H2 Green Steel הוא דוגמה חלוצית לאופן שבו אנו עובדים יחד ויוצרים יתרונות נוספים עבור הלקוחות שלנו. אנו תומכים בפרויקט החשמול של H2 Green Steel ובמקביל, אנו מסוגלים להבטיח פלדה ירוקה למוצרים שלנו, מה שעולה בקנה אחד עם המטרה שלנו: קידום עתיד אנרגיה בת קיימא לכולם”, הוסיף.

“השותפות שנכנסנו אליה עם Hitachi Energy מתחזקת עוד יותר על ידי השקעה בהון ב-H2 Green Steel. השותפים שאנו בוחרים לעבוד איתם צריכים לחלוק את הערכים שלנו, להתחייב אמיתית לעמוד בהסכם פריז, וכן עובדים ביחד כדי למנף את החוזקות של כל אחד מהצדדים. עם Hitachi Energy יש לנו את זה, כמו גם את ההיסטוריה הארוכה, הניסיון הרחב וההצעות החדשניות שלהם”, אומר הנריק הנריקסון, מנכ”ל H2 Green Steel.

IEA, Iron and Steel

McKinsey, Decarbonization challenge for steel (World Steel Organization)

Based on average 160 g CO2/km and average distance of 15,000 km

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version