הוכרזו זוכי הפרסים הגדולים בתחרות IBM Watson AI XPRIZE על סך 5 מיליון דולר

Image by Gerd Altmann from Pixabay

הטכנולוגיה הזוכה של Zzapp Malaria מראה כיצד בני האדם יכולים לעבוד עם בינה מלאכותית כדי להתמודד עם אתגרים גלובליים

XPRIZE, החברה המובילה בעולם לתכנון ותפעול של תחרויות הממריצות פתרונות לאתגרים הגדולים של האנושות, ו-IBM Watson, טכנולוגיית הבינה המלאכותית של IBM לעסקים, הכריזו היום על הזוכה בפרס הגדול בתחרות על סך 5 מיליון דולר IBM Watson AI XPRIZE Challenge. התחרות בת החמש, שיצאה לדרכה ב-2016, חיפשה דרכים להאצת האימוץ של טכנולוגיות בינה מלאכותית וכן לעורר יצירתיות, חדשנות ונועזות שיובילו לטכנולוגיות שבאמת ניתן להתאים לפתרון אתגרים חברתיים גדולים.

הזוכה בפרס הראשון היא Zzapp Malaria כשלמקום השני הגיעה Aifred Health ולאחריה Marinus Analytics. מועמדות סופיות אלו נבחרו מתוך מאגר של עשר חברות שהגיעו לחצי הגמר בעקבות הצגת פתרונותיהן בפני צוות שופטים במהלך אירוע שהתקיים אשתקד במטה TED בעיר ניו יורק. הפרס הגדול הוא בשיעור של 3 מיליון דולר, כשמיליון דולר יוענקו למקום השני. פרס של 500,000 דולר יוענק למקום השלישי. בסך הכול הצטרפו לתחרות למעלה מ-150 קבוצות מכל רחבי העולם.

“לאחר חמש שנות עבודה קשה ומסירות, XPRIZE שמחה להכריז על Zzapp Malaria כזוכה בפרס הגדול של IBM Watson AI XPRIZE”, אמרה אנושה אנסארי, מנכ”לית XPRIZE. “Zzapp Malaria, Aifred Health ו-Marinus Analytics נמצאות בחזית קידום הבינה המלאכותית, ואנחנו מצפים לראות מכלי ראשון את ההשפעה החיובית שתהיה להם על עתידנו”.

“כל אחד משלוש המועמדות הסופיות של IBM Watson AI XPRIZE הראו מה ניתן להשיג כאשר נעשה שימוש בכוח של הבינה המלאכותית בכדי להתמודד עם כמה מהאתגרים הקשים בעולם”, אמר דניאל הרננדז, מנכ”ל קבוצת הנתונים והבינה המלאכותית ב-IBM. “זה מעורר השראה להיות עד לדרך בה טכנולוגיות הבינה המלאכותית שפיתחנו ב-IBM עוזרות לארגונים אלה לממש ולשפר את פתרונות הטכנולוגיה הטובים שלהם בכדי להניע שינוי חברתי חיובי”.

כדי לקבוע מיהי החברה הזוכה, כינסה XPRIZE AI נציגים מרחבי העולם. חבר השופטים העריך כל צוות בהתבסס על ביצועיו בארבעת הממדים הבאים: השגת השפעה טכנית, עדות להשפעה מהעולם האמיתי, מדרגיות של השפעה בעולם האמיתי, אתיקה ובטיחות.

ההכרזה על הזוכים התקיימה בשותפות עם WIRED במסגרת ראיון על IBM Watson AI XPRIZE’s AI For Good בו השתתפו אנושה אנסארי, מנכ”ל XPRIZE, וסת’ דוברין, מנהל תחום הבינה המלאכותית ב-IBM. השניים דנו באתגר ובחשיבות הבינה המלאכותית לעתיד האנושות. XPRIZE, כחלק מהשותפות שלה עם WIRED, פתחה הצבעה ציבורית עבור הצוות שמעורר השראה יותר מכולם, ו-Zzapp Malaria נבחרה למנצחת. ניתן לצפות בשיחה המלאה ותכנים נוספים במרכז התוכן של WIRED המקושר כאן.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version