חדשות

דו”ח של Concentrix העולמית

רק 14% מחברות הביטוח מודדות את ההשפעה הכוללת של יוזמות הבינה המלאכותית היוצרת שלהן

עינת בנימיני, מנהלת ומייסדת השלוחה הישראלית של Concentrix: “מבטחים חייבים להציב בעדיפות עליונה זריזות, חדשנות ואסטרטגיות ששמות את הלקוחות במרכז כדי להישאר תחרותיים”.

רק 14% מחברות הביטוח מודדות את ההשפעה הכוללת של יוזמות הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI) שהן מיישמות. כך עולה מדו”ח הסוקר טכנולוגיות בענף הביטוח שפרסמה חברת Concentrix Corporation (NASDAQ: CNXC), מובילה עולמית בתחום הטכנולוגיה והשירותים, המפעילה שלוחה בישראל.

סקר Insurance Technology Outlook 2025 קובע שעל מבטחים לפעול בנחישות כדי לאמץ AI, אוטומציה ושותפויות אסטרטגיות, ובו בזמן להבטיח חוויות לקוח בעלות רמה גבוהה ביותר של התאמה אישית. על פי הסקר, יישום המלצות אלה הוא קריטי ליכולת לנווט בסביבה המאופיינת בשינוי מואץ בהתנהגויות הצרכנים, באי יציבות כלכלית ובתחרות מצד סטארט אפים מענף האינשורטק. קונסנטריקס קוראת לחברות הביטוח להנהיג תהליכים שקופים שיסייעו לרכוש את אמון הצרכנים ולציית לרגולציות.

הדו”ח מבוסס על סקר גלובלי בו רואיינו 201 מנהלים בתחום הביטוח מ-17 מדינות: ארה”ב, יפן, הודו, סינגפור, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, הולנד, אירלנד, טורקיה, ברזיל, קולומביה, מקסיקו, אוסטרליה וניו זילנד. בדו”ח נסקרו הן חברות B2B והן חברות B2C, עם הכנסות שנעות בין 100 מיליון דולר ליותר מ-5 מיליארד דולר. הסקר מצביע על קונצנזוס בקרב מובילי הענף על פיו שיטות העבודה המסורתיות אינן מספיקות. 60% מהנסקרים מדווחים על שיבוש משמעותי בענף שנדחף על ידי תחרות מצד חברות אינשורטק, עליות מחירים והשפעות של שינויי האקלים. בו בזמן, 80% מהמנהלים רואים בטרנספורמציה הדיגיטלית עניין של הישרדות ומתעדפים חוויית לקוח משופרת, שימוש משופר בנתונים והתייעלות המבוססת על בינה מלאכותית.

בינה מלאכותית יוצרת מסתמנת כגורם משנה כללי משחק בכל הנוגע לחוויות לקוח מותאמות אישית, מניעת הונאות, אוטומציה של תביעות וחיתום. חברות עם הכנסות של למעלה ממיליארד דולר מובילות את אימוץ ה-GenAI, אך ההתקדמות של חברות קטנות וגדולות כאחת מואטת בשל אתגרים דוגמת מחסור בכוח אדם מיומן, החזר לא ברור על ההשקעה וסיכוני סייבר. העובדה שרק 14% מהחברות מודדות את השפעות יוזמות ה-GenAI שלהן מצביעה על פער בין ההשקעות בטכנולוגיה לבין המימוש המעשי.

שותפויות הולכות ותופסות מקום מרכזי בהתפתחות התעשייה ו-80% מהמבטחים מתמקדים בקונסולידציה של ספקים טכנולוגיים ובשיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיה מבוססות, חברות אינשורטק וחברות ייעוץ. הנסקרים בדו”ח רואים בבריתות אלה כלים חיוניים לצורך סגירת פערי מומחיות והאצה של הטרנספורמציה הדיגיטלית.

עינת בנימיני, מנהלת ומייסדת השלוחה הישראלית של Concentrix, מסרה: “דוח קונסנטריקס על טכנולוגיות ביטוח לשנת 2025 מתאר תמונה ברורה: מבטחים חייבים להציב בעדיפות עליונה זריזות, חדשנות ואסטרטגיות ששמות את הלקוחות במרכז כדי להישאר תחרותיים. בתקופה שבה לחצים חיצוניים מעצבים מחדש את עולם הביטוח, הגופים שמאמצים AI, תובנות מבוססות נתונים ושיתופי פעולה אסטרטגיים יהיו ממוצבים בעמדה הטובה ביותר בכדי להוביל את העידן החדש בענף”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן