
TOURISE ו-Oxford Economics מפרסמות דו”ח רשמי הסולל את דרכה של התיירות בגמישות וביציבות לנוכח חוסר היציבות הגלובלית
- ענף הנסיעות צפוי להגיע לסך של למעלה מ-2 מיליארד הגעות עד לשנת 2030, זאת למרות חוסר הוודאות הכלכלית והגיאופוליטית ברחבי העולם.
- השקעה אסטרטגית בתשתית, במדיניות ובנגישות הן המפתח להמשך הצמיחה.
TOURISE, בשיתוף עם Oxford Economics, פרסמה מסמך רשמי חדש בשם צמיחה לנוכח חוסר ודאות: הזדמנויות וסיכונים בדרך אל 2 מיליארד מטיילים”, אשר הוצג במהלך טקס הפתיחה של ועידת TOURISE. המסמך מציג הזדמנויות עיקריות וכן סיכונים עמם הענף יידרש להתמודד בשנים הקרובות, וכן מסגרת עבודה להנחיית קובעי מדיניות, מובילי יעדים ובעלי עניין בתחום לחיזוק היכולת של ענף התיירות לעמוד בפני שיבושים גלובליים וכדי לטפח קיימות וגמישות בטווח הרחוק.
המסמך הרשמי נותן דגש על הצורך החיוני בגמישות כדבר עקרוני ומהותי עבור פיתוח התיירות בעידן הכולל שינויים גיאופוליטיים, אתגרי אקלים וצפיות משתנות של המטיילים.
“ענף התיירות היה תמיד מנוע לחיבור ולהזדמנויות, אך כוחו האמיתי טמון ביכולת להשתנות ולשמור על גמישות. המסמך מספק הנחיות ברורות לדרך בה ענף התיירות הגלובלי יוכל להתנהל בשנים הקרובות, והוא מוביל אותנו אל עתיד של צמיחה ושגשוג ברי קיימא”, אמר אחמד אל ח’טיב, שר התיירות ויו”ר TOURISE.
“הוא ממחיש כיצד תכנון מונע נתונים ומדיניות המתחשבת בעתיד יסייעו ליעדים לנהל את הצמיחה שלהם בצורה אחראית, לעמוד בטלטלות ולהמשיך ליצור מקומות עבודה והזדמנויות. אנו מתמקדים ביעד של שני מיליארד מטיילים עד לשנת 2030, ועלינו להתמקד בבניית אקוסיסטמה של תיירות בעלת יכולת גמישות, הכללה ומוכנות לאתגרים ולאפשרויות הטמונות בעולם משתנה”.
הדו”ח, שמסתמך על נתונים מקיפים ועל מידול כלכלי, מזהה מגמות עיקריות אשר מעצבות את עתיד הנסיעות והתיירות. הוא נותן דגש על החשיבות ההולכת וגדלה של קבלת החלטות מבוססת ממצאים ומסגרות עבודה הכוללות מדיניות מותאמת להבטחה שהיעדים יישארו תחרותיים ומכלילים.
“גמישות בתיירות מתחילה בבהירות, וזו מגיעה מנתונים מדוייקים”, אמר אדם סאקס, נשיא Tourism Economics, חברה בבעלות Oxford Economics. “דו”ח רשמי זה מתווה מפת דרכים מונעת נתונים להתנהלות בזירה של חוסר ודאות, והוא מאפשר ליעדים לקבל החלטות מיודעות ולהשקיע בבטחה”.
בין יתר הממצאים, הדו”ח משקף גידול משמעותי בהגעות בינלאומיות, אשר צפויות לגדול מ-1.5 מיליארד הגעות ל-2 מיליארד עד לשנת 2030, כאשר המגמה מונעת בחלקה משינויים בהעדפות המטיילים תוך מתן דגש על ערכה של החוויה לעומת העלות. התיירים מחפשים יותר חוויות עוטפות ואותנטיות מבחינה תרבותית, מה שתורם לשהייה ארוכה יותר ולהוצאה גבוהה יותר לכל נסיעה.
כדי לענות על דרישה זו, יעדים אשר כוללים אסטרטגיות יזומות כגון אימוץ מדיניות תיירים פתוחה וממוקדת וכן תשתית מבוססת צפי לעתיד יהיו אלה המוכנים היטב למתן מענה עבור גידול של 40% עד 2030 בדרישה לנסיעות גלובליות.
היוזמה המשותפת משקפת את המחוייבות המתמשכת של TOURISE לטיפוח מגזר תיירות גמיש, תלוי נתונים ומוכן לעמוד באתגרים של עולם המשתנה במהירות.