דווקא עכשיו: קבוצת רם-מוגרבי-ארדיטי תשקיע 700 מיליון ₪ בפרויקט התחדשות עירונית בקריית ים

קובי ארדיטי, צילום: אפרת בלוססקי

הקבוצה, באמצעות חברת הבת RMA, מקדמת פרויקט פינוי-בינוי ענק בשדרות ירושלים בעיר הצפונית, הכולל הריסת שבעה בניינים ישנים ובניית חמישה מגדלים במקומם, סה”כ ייבנו מעל 500 דירות חדשות. במקום 128 יח”ד קיימות. מנכ”ל חברת RMA: “היקף ההכנסות הצפויות עומד על כ-1 מיליארד ש”ח”

חברת RMA מקבוצת רם-מוגרבי-ארדיטי, שבין בעלי המניות בה נמנית קבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים, מצטרפת לתנופת ההתחדשות העירונית בקרית ים. זאת לאחר זכייה במכרז הדיירים לקידום פרויקט פינוי-בינוי בשבעה בניינים ישנים בשדרות ירושלים  ובחמישה בתים פרטיים ברחוב קק״ל הסמוך. שדרות ירושלים מהוות את צירה הראשי של העיר, המתחבר בהמשכו לכביש22 (כביש הקריות). לאורכן אף עוברת המטרונית, המחברת את קריית ים לחיפה ולקריות.

הפרויקט יצא לדרך ביולי 2023 כיוזמה של חברת ״בונה עתיד״ מול בעלי הדירות, לצורך ארגונם למכרז יזמים. הוא יקודם ע”י חברת RMA במסלול מיסוי ומתוכנן להריסת 128 דירות קיימות ובמקומן בנייה של למעלה מ-500 דירות חדשות, במגדלים רבי-קומות לאורך שדרות ירושלים 35א’ עד 49, בצד המערבי של השדרה ובמרחק של כ-5 דקות נסיעה מחוף הים. המגדלים יכללו תמהיל רחב של דירות משפחתיות עם ממ”דים, מרפסות שמש, חניות ומחסנים לכל דירה, בנוסף לשטחי מסחר, משרדים ומרחב ציבורי. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ-700 מיליון ₪. 

מהחברה הוסיפו וציינו כי תכנון ופיתוח מתחם המגורים החדש בשדרות ירושלים בקריית ים, יתבצע על-פי עקרונות תוכנית האב להתחדשות עירונית בשדרה, שמקודמת על ידי העירייה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. מתכנן הפרויקט הינו משרד גיורא גור ושות׳ אדריכלים, מהמשרדים המובילים בצפון הארץ.

על-פי ניתוח RMA של שוק המגורים בקריית ים, מחירי הדירות בקריית ים עומדים כיום על טווחים של 16,000-18,000 ₪ למ”ר. בבדיקה שערך משרד שמאי המקרקעין “קמיל-טרשנסקי-רפאל” בשלהי 2013 ביחס למחירי הדירות בשכונת “סביוני ים”, הנמצאת בצפון העיר וגובלת עם שדרות ירושלים, עמד מ”ר בנוי בשכונה לפני כעשור על 10,500 ₪ בממוצע.

היזם קובי ארדיטי, מנכ”ל החברה, אמר: “אנו מברכים על הזכייה ומודים לבעלי הדירות על האמון שנתנו בנו. קריית ים עתידה להפוך בשנים הקרובות לריוויירה של הצפון וזאת בשל הפוטנציאל העצום של העיר, הנמצאת לאורך הים ובסמיכות למקומות עבודה רבים, יחד עם תנופה אדירה של התחדשות עירונית בכל רחבי העיר. משכך, ההערכה היא שמחירי הדירות בקריית ים יחצו בשנים הקרובות את רף ה-20,000 ₪ והיקף הכנסות צפויות של כ-1 מיליארד ₪ בפרויקט שלנו”. עוד אמר ארדיטי: “אנו גאים להוביל את ההתחדשות העירונית בקריית ים והפרויקט המתוכנן מתכתב עם המדיניות שלנו לפתח פתרונות מגורים מתקדמים במקומות האטרקטיביים ביותר. נביא את הניסיון, הידע והחוסן הניהולי והפיננסי של החברה, לביצוע מיטבי של הפרויקט ולשיפור איכות חייהם של הדיירים”.

בתוך כך, מקודמים כיום בקריית ים מספר מתחמי התחדשות עירונית, בהם מתחמי שפירא, צה”ל, צבא קבע  ואג”ש במרכז העיר; מתחם לכיש-דרום בחלק המזרחי של העיר; ומתחם יוספטל בצפון-מערב העיר. קידום המתחמים מתבצע הן במסלולי רשויות,  הן במסלול מיסוי של יזמים והן על ידי רשות מקרקעי ישראל. סה”כ מתוכננים להיבנות בעיר בשנים הקרובות למעלה מ-10,000 יחידות דיור חדשות. 

גל הולצר, ראש תחום פינוי-בינוי ב-RMA: “אנו נערכים לקדם את הפרויקט על-פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר כבר מתחילת הדרך ולאחרונה גם הקמנו מרכז מבקרים בשדרות ירושלים, שמאפשר לדיירים הקיימים והפוטנציאליים להכיר מקרוב את הפרויקט ותומך בחיזוק הקשר האישי עמם. פתיחת המרכז ומהלכים נוספים שאנו מקדמים, נועדו להעניק תוכן מעשי לערכי המקצועיות והמצוינות, כמו גם השקיפות והוודאות, שהינם ערכי הליבה של פעילותינו בהובלת ההתחדשות העירונית ברחבי ישראל”.

יוני נזרי, יועץ מטעם חברת בונה עתיד: “במסגרת השאיפה לקדם את תנופת ההתחדשות העירונית בצפון ובקריית ים בפרט, החברה החלה לפני כשנה תהליך סדור בין בעלי הדירות ובקיום מכרז יזמים. אנו שמחים שיזם בסדר הגודל של חברת RMA נבחר להוביל את הפרויקט. ראוי לציין את הרוח הגבית שאנו מקבלים מעיריית קריית ים”. 

עו”ד אליאור וקנין, המייצג את הדיירים, מסר: “אני משוכנע כי יחד עם חברת RMA נממש את הפרויקט על הצד הטוב ביותר ונתרום לחזון התחדשות העיר, לטובת רווחתם של תושביה. זו זכות גדולה לייצג את הבעלים בפרויקט כה מרכזי אשר עתיד לשנות את פני שדרות ירושלים ואת חייהם של משפחות רבות, לרבות מתן מענה לצורך בחדרי מיגון אל מול אתגרי התקופה והשנים הבאות”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version