מהפיקוח על הבנקים לעולם ההשקעות

sale-Image by Gerd Altmann from Pixabay

דודו זקן, לשעבר המפקח על הבנקים בבנק ישראל, מצטרף לקרן ההשקעות FRUX Capital

דודו זקן, שכיהן בעבר בתפקידים בכירים בבנק ישראל, מצטרף לקרן ההשקעות Frux Capital וישמש בתפקיד יו”ר ועדת ההשקעות של הקרן. 

זקן (55) שימש, בין היתר, במשך 4.5 שנים בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל, ופרש מתפקידו בשנת 2015 לאחר שהשלים 25 שנים של עבודה בתפקידים מגוונים בבנק ישראל. זקן מכהן כיום, בין היתר, כחבר ועדת ההשקעות של עמיתים וכחבר דירקטוריון הבנק הדיגיטלי הראשון (בהקמה). במסגרת תפקידו ב- Frux Capital הוא יעמוד בראשות ועדת ההשקעות של הקרן ויהיה שותף מלא לבחינת עסקאות מימון לפרויקטים בתחום הנדל”ן בכל רחבי אירופה, תוך התמקדות בשוק הספרדי. 

Frux Capital, בניהולם של איתמר וולקוב ואורי אילן, היא קרן מימון נדל״ן חוץ בנקאי הפועלת באירופה, תוך מיקוד בשוק הספרדי. Frux Capital מסיימת בימים אלו סגירה ראשונית של הקרן השנייה אשר אליה גייסה כ- 800 מיליון ₪.. מרבית הקרן מגויסת בישראל מגופים מוסדיים, פמילי אופיסס מובילים ומשקיעים כשירים. הקרן הראשונה שגייסה Frux Capital עמדה על יותר מ-400 מיליון ש״ח והניבה למשקיעיה תשואה שנתית שוטפת דו ספרתית תוך שמירה על פרופיל סיכון שמרני. הקרן מחזיקה בעמדת חוב בכיר בלבד, עם משכנתא ראשונה על הנכסים, במינוף סולידי מאוד (בקרן הראשונה שיעור המימון הממוצע היה מתחת ל 50%). 

איתמר וולקוב: “הצטרפותו של דודו זקן לקרן מהווה שיפור נוסף של מנגנוני הבקרה שלנו וחיזוק משמעותי בהיבט של הפעילות שלנו מול הגופים המוסדיים בישראל. לקרן השנייה, בהיקף של 800 מיליון שקל, ש- Frux Capital משלימה את גיוסה בימים אלו שותפים כבר שחקנים מוסדיים משמעותיים ובכוונתנו להמשיך ולפתח את הפעילות המשותפת של הקרן איתם”.

אורי אילן: ״מברכים על הצטרפותו של דודו זקן שתואמת את הצמיחה, המקצוענות והשיפור המתמיד בפעילות שלנו.  לדודו תהא גם תרומה משמעותית בעבודה מול הגופים המוסדיים. תקופת הקורונה והרגולציה האירופאית מציבות את הקרן בעמדה מובילה לטובת מימון עסקאות שעד לפני שנה רק הבנקים המובילים באירופה יכלו לממן. הניסיון של דודו יעזור לקרן להשלים עסקאות מאוד איכותיות הנמצאות לקראת סגירה״. 

דודו זקן: “אני שמח להצטרף לקרן ההשקעות FRUX Capital, שמנוהלת באופן מקצועי ובעלת התמחות ייחודית, ומשוכנע שפעילותינו המשותפת תסייע לקרן בהמשך ניהול השקעותיה באופן מטיבי לטובת לקוחותיה ושותפיה”.

איתמר וולקוב מתגורר כעת בישראל, חבר בדירקטוריון חברת הנדל”ן הציבורית אירפורט סיטי, בעל ניסיון של יותר מ-15 שנים בתחום הנדל״ן, מימון וניהול פרוייקטים. 

אורי אילן, מתגורר בישראל, בעל רזומה של למעלה מ-20 שנים בתחום הנדל”ן, מימון וניהול נכסים במערב אירופה תוך מיקוד באירלנד, הולנד ובשנים האחרונות בספרד.  

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version