ברקע המצב הביטחוני: שבוע המסחר נפתח בירידות שערים

סקירה יומית של שוק ההון / תמונה: Dreamstime

הבורסה חזרה היום לפעילות מאז יום שלישי עקב החג, ופתחה את שבוע המסחר בירידות שערים כשברקע המצב הביטחוני ממשיך להיות מתוח

הסקירה היומית של שוק ההון ליום ראשון 6.10.2024

שוק המניות

הבורסה חזרה היום לפעילות מאז יום שלישי עקב החג, ופתחה את שבוע המסחר בירידות שערים כשברקע המצב הביטחוני ממשיך להיות מתוח אחרי התקיפות בביירות והציפיה הדרוכה לתגובת ישראל נגד איראן.

מדד ת”א-35 ירד כ-0.2%, ת”א-125 ירד 0.35%, בעוד ת”א-90 איבד 1%.

ירידות השערים נבעו בעיקר בשל המגזר הפיננסי, חברות בנייה ושותפויות נפט וגז.

המניות הדואליות שחזרו למסחר היום מאז שלישי שעבר, שבו ברובן עם ארביטראז’ שלילי. היום נרשמה מגמה מעורבת בקרב הדואליות בת”א, כשנייס (3.3%+), נובה ואלביט מערכות (1.8%+), טאואר (2.9%+) וקמטק (4.8%+) רשמו עליות נאות, בעוד טבע (0.8%-), אייסיאל (2.4%-) ואנלייט (1.9%-) ירדו.

מחזור המסחר הגבוה ביותר וכן העלייה הגבוהה ביותר במדד ת”א-125 שייכים לאלוני חץ, שזינקה 9.7% במחזור של 71 מיליון שקל, לאחר שדיווחה על הקצאה פרטית לאהרון פרנקל של 10.2% מההון (11.3% במימוש אופציות בתמורה לכ-685 מיליון שקל (פרמיה של כ-10%) שתדלל את נתן חץ ל-12.5%. אלוני חץ, שיצאה ממדד ת”א-35 בעדכון נובמבר 2023, מועמדת לחזור אליו בעדכון נובמבר הקרוב.

גם אל על (4.6%+) בלטה בין העולות. בין היורדות בלטה ריטיילורס (5%-).

אקסל העוסקת בייבוא, הפצה ואינטגרציה של מוצרים ושירותים בתחום התקשורת, עלתה 4% בזכות דיווח על הקצאה פרטית (עד 17.9%) לשני משקיעים מוכרים בשוק ההון, גיל דויטש ורוני בירם.

מדדים ענפיים בולטים

מדד ת”א בנקים-5 בלט עם ירידה של 1.6%. מדד ת”א ביטוח ירד 1.5% בהובלת איידיאי ביטוח (3.4%-) והראל השקעות (2.6%-).

ת”א בנייה איבד כ-1.5%, ות”א נפט וגז ירד כ-1.4% ביום של ירידות בולטות של כל השותפות במאגרי לוויתן ותמר וכן של אנרג’יאן (3.3%-).

שוק איגרות החוב

מדדי התל בונד השקלי סיימו את יום המסחר במגמה מעורבת ובשינויים זניחים. תל בונד צמודות מדד עם עליות קלות של עד 0.1%.

מדדי התל גוב רשמו ירידה ממוצעת של כ-0.4%, בטווח הארוך הירידה הגיעה עד לכ-0.8% ותשואת האג”ח הממשלתית ל-10 שנים עלתה ל-4.99%.

דיווחים מעניינים מאתר המאיה

אלוני חץ דיווחה על הסכמות עם אהרון פרנקל לפיהן היא תקצה לו 10.2% מההון (11.3% במימוש האופציות שניתנו לו) בתמורה לכ-685 מיליון שקל, המשקף פרמיה של כ-10% ממחיר הנעילה ביום המסחר הקודם. נתן חץ, המנכ”ל ובעל המניות הגדול, ירד מהחזקה של 13.9% ל-12.5%.

אקסל סולושנס חתמה על הסכם השקעה עם גיל דויטש ורוני בירם, לפיו יוקצו להם מניות וכתבי אופציה המהוות כ-9.1% מההון וכ-14.9% בדילול מלא, תמורת כ-16 מיליון שקל. בשלב השני בכפוף לתנאים מתלים תקצה להם מניות וכתבי אופציה נוספים תמורת כ-4 מיליון שקל כך שבדילול מלא יוכלךו להגיע לכ-18% מההון.

טקטונה הפועלת בתחום הנכסים הקריפטוגרפיים דיווחה על השלמת ההשקעה ורכישתה של הורייזון נכסים דיגיטליים מאלטשולר שחם. הורייזון הינה בעלת רישיון למתן שירותים בנכס פיננסי מורחב ועוסקת בעיקר בשירותי קניה, מכירה ושמירה של מטבעות קריפטוגרפיים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version