בעקבות עלית התחלואה בנגיף האומיקרון

ניידות דם של שירותי הדם של מדא, צילום: דוברות מדא

שירותי הדם של מד”א קוראים בדחיפות לציבור בעלי דם מסוג O ו-Rh שליליים (A- ו B-) לבוא ולתרום דם

בשל התחלואה הגוברת בנגיף האומיקרון קיימת  ירידה משמעותית בהתרמות הדם, שגורמת לפגיעה קשה במלאי הדם במדינה, בפעילות בתי החולים ובמוכנות המדינה למצבי חירום. לכן שירותי הדם של מד”א קוראים לציבור לבוא ולתרום דם, בדגש על בעלי סוג דם O ו-Rh שליליים (A- ו B-). בשירותי הדם של מד”א פונים לכל מי שחשים בטוב, עומדים במדדי משרד הבריאות לתרומת דם, וכן מי שחלפו לפחות 14 יום ממועד החשיפה לחולה קורונה מאומת, או ממועד ההחלמה מהנגיף, לבוא ולתרום דם בנקודות ההתרמה של שירותי הדם של מד”א ברחבי הארץ שפועלות בהתאם להנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה.

אנשים בעלי דם מסוג O מהווים 35% מכלל תורמי הדם בישראל, ונחשבים לתורמי הדם האוניברסליים-היות שניתן לתת את מנות הדם שתרמו לכל מי שזקוקים לקבל עירוי דם להצלת חייהם, גם בעת הצורך בעירוי דם דחופים, ללא ידיעת סוג הדם של המטופל/ת.  

חשוב לזכור כי לדם אין תחליף וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לעירויי דם. בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת והירידה במלאי הדם של מנות מסוג O עלולים להיגרם קשיים באספקת הדם לבתי החולים שיכולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת, לדחיית ניתוחים ולעמידה במוכנות למצבי חירום.

לפני הגעה למקום ההתרמה רצוי להתעדכן מראש מכיוון שעלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם באתר האינטרנט של מד”א בכתובת http://www.mdais.org/dam או בטלפון 03-6610567.

המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) בשכונות המגורים ובמקומות העבודה יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מד”א בטלפון 03-6610567 

סמנכ”ל שירותי הדם במד”א, פרופ’ אילת שנער: ” החולים והפצועים זקוקים לקבלת מנות דם כטיפולים מצילי חיים. הקשיים שנגרמים בגלל  הקורונה בכלל ווריאנט האומיקרון בפרט מקשים מאד לקיים התרמות דם בכמות היומית הנדרשת, כדי לענות על דרישות בתי החולים.  כדי לספק דם למטופלים השונים, ולשמור  על מלאי הדם הנדרש להם אנחנו זקוקים בדחיפות לפחות ל- 1000 תורמי ותורמות דם מתנדבים בכל יום, ומבקשים מכל מי שיכול להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד”א ולתרום דם להצלת חיים”.

מנכ”ל מד”א, אלי בין: “בשל המחסור במנות דם – אנו קוראים לציבור להירתם ולתרום למען האחר, על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק. כל תרומה עשויה להציל חיים ולעזור לאחר. זו העת לעזרה הדדית.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version