ביקושים של כ-265 מיליון שקל לאג”ח של רוטשטיין נדל”ן

אבישי בן-חיים, מנכ״ל חברת רוטשטיין, צילום: רז רוגובסקי

החברה זכתה לביקושים של כ-265 מיליון שקל בשלב המוסדי, מתוכם בחרה לגייס כ-90 מיליון שקל

בעקבות הביקושים הגבוהים, השלב המוסדי נקבע בריבית שנתית צמודה של 3.45% במח”מ של כ-4.85 שנים.

אבישי בן-חיים, מנכ”ל רוטשטיין נדל”ן: “אנו מודים לציבור המשקיעים על היענותו הגבוהה בהנפקה המוצלחת, מצד שורה של גופים מוסדיים מובילים, המבטאת פעם נוספת את הבעת האמון של שוק ההון בחברה, בהנהלתה, בפעילותה העסקית ובחוסנה הפיננסית. תמורת ההנפקה תשמש למחזור חוב ותתמוך בהמשך יישום התכנית העסקית להרחבת היקפי הפעילות של החברה, במסגרתה כבר כיום אנו מעורבים בביצוע ותכנון של כ-120 פרויקטים עם למעלה מ-25 אלף יחידות דיור שיבשילו בהדרגתיות לבנייה לאורך השנים הבאות, לצד המשך פיתוח הזרועה המניבה של רוטשטיין, בדגש על הקמת מרכזים מסחריים שכונתיים ומרכזים לוגיסטיים, בשטח כולל של כ-120 אלף מ”ר (חלק החברה)”.

חברת רוטשטיין נדל”ן בע”מ, חברה לייזום ובנייה למגורים בניהולו של אבישי בן-חיים, השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת סדרה יג’ (סדרה חדשה). במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושים גבוהים של כ-265 מיליון ש”ח, מתוכם בחרה לגייס בשלב זה סכום של כ-90 מיליון ש”ח. השלב הציבורי של הנפקת האג”ח יתקיים מחר (יום חמישי).

בעקבות ביקושי היתר שנרשמו בהנפקה, השלב המוסדי ננעל בריבית שנתית צמודה של 3.45% (המשקף מרווח של כ-155 נקודות מעל אג”ח ממשלתי במח”מ דומה).

במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב בריבית צמודה במח”מ של כ-4.85 שנים כאשר מועד הפירעון הסופי יהיה בחודש ינואר 2030. אגרות החוב מדורגות על ידי חברת מידרוג בדירוג A2.il עם אופק יציב ומגובות בשעבוד ראשון על נכס מניב – מרכז מסחרי בקדימה צורן המשוערך בשווי של כ-116 מיליון ש”ח עם תפוסה גבוהה של 99%. את ההנפקה הובילו אי.בי.אי חיתום וליווה אותה היועץ יעקב אקילוב.

במהלך השנים האחרונות פעלה החברה להגדלת היקפי פעילותה, כך שכיום החברה עוסקת בייזום תכנון ובניה של כ-120 פרויקטים בהיקף כולל של כ-25,400 אלף יחידות דיור (חלק החברה כ-13,000 אלף יחידות דיור), מתוכם כ-2,200 יחידות דיור הנמצאות כיום בשלבי ביצוע ושיווק. להערכת החברה, עד לסוף שנת 2027 צפויה החברה להכיר בהכנסות בסכום כולל של כ-6 מיליארד ש”ח, כולל הכנסות בגין פרויקט “כרמי הנדיב” המוצגות בדוחות לפי שיטת השווי המאזני, וכן צפויה להכיר במהלך אותן השנים ברווח גולמי בסך של כ-1.1 מיליארד ש”ח (חלק החברה). 

במקביל, ממשיכה החברה להציג התקדמות בתחום הנדל”ן המניב עם נכסים המיועדים להשכרה בשטח כולל של כ-195,000 מ”ר (כ-120,000 מ”ר חלק החברה), בעיקר בתחום המרכזיים המסחריים השכונתיים ומכרזים לוגיסטים-, והצפויים להניב לחברה NOI שנתי של בטווח של 94-97 מיליון ש”ח באכלוס מלא.

בתוך כך, חברת רוטשטיין סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2024 עם הכנסות בסך של כ-323 מיליון ש”ח; הרווח הגולמי עלה בכ-19% לכ-92 מיליון ש”ח; הרווחיות הגולמית ממכירת דירות במחצית עלתה לכ-23.6% מההכנסות והרווח הנקי לבעלי המניות במחצית הסתכם בכ-41 מיליון ש”ח. נכון לסוף הרבעון השני של השנה, ההון העצמי של החברה עלה לכ-581 מיליון ש”ח והיווה כ-27.5% מסך המאזן, בנטרול מקדמות מרוכשי דירות והתחייבות לבעלי קרקע. כמו כן, לחברה נזילות גבוהה – כמתבטא בקופת מזומנים, מזומנים בחשבונות ליווי מוגבלים והשקעות המיועדות להחזרי אגח בסכום כולל של כ-229 מיליון ש”ח.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version