ביוליין אר. אקס. מדווחת על תוצאות חיוביות מהמחקר הפארמקו

Image by Darko Stojanovic from Pixabay

כלכלה למיצוב Motixafortide כטיפול המקובל בניוד תאי גזע

התוצאות מציגות יתרון כלכלי משמעותי לטובת השימוש ב-Motixafortide בשילוב עם G-CSF כטיפול המקובל עבור ניוד תאי גזע בכלל חולי מיאלומה נפוצה המיועדים להשתלה אוטולוגית.

תוצאות המחקר, שתוכנן מראש, המתווספות לתוצאות יוצאות הדופן והמשמעותיות קלינית, מהניסוי הקליני ,Phase 3 GENESIS, שדווחו בחודש מאי השנה, תומכות באופן ניכר במיצוב Motixafortide.

כטיפול המקובל עבור ניוד תאי גזע – 

ביוליין אר. אקס. (נאסד”ק/ת”א BLRX), חברה ביופרמצבטית בשלבי פיתוח קליניים מתקדמים שמתמקדת באונקולוגיה, דיווחה היום על תוצאות חיוביות ממחקר הפארמקו-כלכלה לבחינת Motixafortide  ומיצובו כטיפול המקובל עבור ניוד תאי גזע בשילוב עם (granulocyte colony stimulating factor G-CSF – הטיפול המקובל כיום באינדיקציה זו), לעומת G-CSF בלבד, בחולי מיאלומה נפוצה המיועדים להשתלה אוטולוגית (עצמית). המחקר, אשר תוכנן מראש, בוצע על-ידי צוות ה- (Global Health Economics and Outcomes Research HEOR), מקבוצת IQVIA, במקביל לניסוי הקליני ,Phase 3 GENESIS. תוצאות אלו, המתווספות לתוצאות יוצאות הדופן והמשמעותיות קלינית מהניסוי הקליני, GENESIS, תומכות באופן ניכר במיצוב Motixafortide כטיפול המקובל, בשילוב עם G-CSF, עבור ניוד תאי גזע לצורך השתלה אוטולוגית.

מהמחקר עולה כי שילוב של Motixafortide עם G-CSF גורם לירידה מובהקת מבחינה סטטיסטית בניצול משאבי מערכת הבריאות בתהליכי ההשתלה האוטולוגית, לעומת G-CSF בלבד. לאור הכמות הגבוהה משמעותית של תאי הגזע שנוידו והמספר הנמוך של מחזורי האפרזיס שבוצעו, ההערכות הראו שיפור באיכות החיים וחיסכון נטו בסך של כ-17,000 דולר (ללא העלות של Motixafortide) לאורך חיי החולה, לעומת G-CSF בלבד. תוצאות המחקר העריכו כי השימוש ב- Motixafortide בשילוב עם G-CSF, כטיפול המקובל עבור ניוד תאי גזע לצורך השתלה אוטולוגית עשוי להוות אופציה כדאית כלכלית בארה”ב, וזאת בהתבסס על הסכומים הסטנדרטים שחברות הביטוח מוכנות לשלם.  

פיליפ סרלין, מנכ”ל ביוליין אר. אקס, אמר: “חסכון העלויות המשמעותי שזוהה במחקר, שתוכנן בקפידה, תומך בהערכת החברה כי Motixafortide, בשילוב עם G-CSF, עשוי להוות הטיפול המקובל החדש עבור כלל חולי מיאלומה נפוצה המיועדים להשתלה אוטולוגית. בהתבסס על תוצאות הניסוי הקליני GENESIS, לפיהן כ-90% מהחולים אספו את מספר התאים האופטימלי להשתלה לאחר מתן אחד בלבד של Motixafortide ומחזור אפרזיס אחד, לעומת פחות מ-10% מהחולים שטופלו ב-G-CSF בלבד, מחקר הפארמקו-כלכלה מעיד כי הטיפול באמצעות Motixafortide בשילוב עם G-CSF עשוי לחסוך 17,000 דולר עבור כל חולה, ללא העלות של Motixafortide עצמו. חיסכון זה מאפשר לנו גמישות מרבית על מנת ליישם אסטרטגיית תמחור אופטימלית עבור Motixafortide, בהשקה ולאחריה, במידה ויאושר לרישום.”

“חשוב לציין כי מספר נמוך של מתנים ומחזורי אפרזיס מעניקים בטיחות וחסכון בזמן משמעותיים לחולה. בנוסף, הכמות החציונית הגבוהה משמעותית של תאי גזע שנאספו במחזור אפרזיס אחד – כ-11 מיליון בשימוש ב-Motixafortide בשילוב עם G-CSF, לעומת כ-2 מיליון בשימוש עם G-CSF בלבד – לא רק שמאפשרת השתלה של מספר תאים אופטימלי עם אפשרות לחסכון משמעותי של זמן להשתלה, אלא שהיא גם מאפשרת לשמר כמות מספקת של תאים במידה ותידרש השתלה נוספת בעתיד. לבסוף, רמת וודאות גבוהה יותר לגבי מספר מחזורי האפרזיס הנדרשים עבור ניוד, עשויה לאפשר שימוש יעיל יותר במכשירי האפרזיס בבתי החולים, אשר בד”כ יש בהם מחסור״. 

״אנו מאמינים כי תוצאות הניסוי הקליני GENESIS, בשילוב עם תוצאות מחקר זה בנושא הפארמקו-כלכלה, מבדלים את Motixafortide מכל יתר התרופות לניוד תאים הקיימות כיום בשוק או הנמצאות בפיתוח. במידה ויאושר, Motixafortide יהווה התקדמות משמעותית בניוד תאי גזע, הן מבחינת החולים והן מבחינת חברות הביטוח, ובשל כך, אנו צפויים להגיש כמתוכנן את בקשת ה-NDA (בקשה לרישום המוצר בארה”ב) למנהל התרופות האמריקאי (FDA) במחצית הראשונה של השנה הבאה״, סיכם מר סרלין

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version