אירוע סיום פרויקט ת.ב.ל תלמידים בונים לווינים

אירוע סיום פרויקט ת.ב.ל תלמידים בונים לווינים. התמונה לקוחה ממשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה

השבוע נערך אירוע סיום פרויקט ת.ב.ל, תלמידים בונים לווינים, של סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה

הפרוייקט, שהתפרס על 3 שנים, הוא ייחודי מסוגו בעולם בו 8 קבוצות תלמידים ותלמידות מ-8 רשויות מקומיות בנו 8 ננו-לוויינים. הלווינים שנמצאים כעת בארצות הברית ישוגרו בו זמנית לחלל בדצמבר הקרוב על גבי לוויין של חברת ספייס איקס. כל שלבי התכנון, הפיתוח והבנייה של הלוויין נעשו על ידי התלמידים בליווי מקצועי של מרכז המדעים בהרצליה ומומחים מהתעשייה והאקדמיה. כ-250 תלמידים ותלמידות השתתפו בפרויקט, המייצגים את כל הפסיפס החברתי של ישראל: אופקים, שער הנגב, טייבה, ירוחם, נצרת, קריית אתא, מעלה אדומים וגבעת שמואל.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, אמרה באירוע: “הפרויקט הנהדר הזה מעודד את הצעירים והצעירות, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, לקחת חלק בכל תחומי החדשנות והטכנולגיה, מקרב אותם אל המדעים וגם מהווה דוגמה לאיך מדע משמש כמקדם חברתי. העובדה שיש רוב נשי היא בונוס משמעותי כי חסרות לנו בנות, נערות ונשים במקצועות המדעים. “

 כ-250 התלמידים והתלמידות שלקחו חלק בפרוייקט, מייצגים את כל הפסיפס החברתי של ישראל. גאים בכם!

סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה מובילה פרויקט חוצה רשויות, שכולל בניה ובדיקה של 8 לוויינים ושיגורם. במסגרת שיתוף פעולה עם מרכז המדעים הרצליה, שניהל את התכנית, 8 בתי ספר הקימו תשתית לפעילויות אינטגרציה ובדיקת הלוויינים, תחנות תקשורת שיאפשרו מעקב אחר הלוויינים, קבלת טלמטריה ונתונים מדעיים.מטרת הלוויינים להדגים יכולות תקשורת עם תחנות הקרקע ולשרת משימות מגוונות. מעבר לכך, התוכנית החינוכית בכללותה היא למעשה תשתית לקידום ההתמחות בתחומי החלל בחטיבה העליונה, וכן פיתוח הון אנושי והקמת תשתית פיסית הנדרשת לניהול פרויקטים נוספים בעתיד.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version