אזהרת הציבור מפני צריכת טחינה של חברת אלרוזאנא סחר בינלאומי בע”מ

התמונה נלקחה מדף משרד הבריאות בפורטל הממשלתי, gov.il

שירות המזון במשרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני צריכת טחינה של חברת “אלרוזאנא סחר בינלאומי בע”מ”

שירות המזון במשרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני צריכת טחינה של חברת “אלרוזאנא סחר בינלאומי בע”מ”, כפי שמצוין בקריאה להחזרה המורחבת, אשר, בהוראת משרדנו, פורסמה אתמול 17.6.21 על ידי היבואן לאחר שבוצע עמו בירור וניתנה לו הזכות לטעון את טענותיו. הקריאה (recall) מרחיבה את היקף הקריאות שפורסמו בימים 1.6.21 ו-10.6.21 . 
https://www.health.gov.il/NewsAndEvents/Recall/Documents/RCL_01062021.pdf
https://www.health.gov.il/NewsAndEvents/Recall/Documents/RCL_10062021_03.pdf
מצ”ב הקישורים לקבצים. 
 
במסגרת בקרה ובירור במשרדי היבואן, חקירות ובדיקות מעבדה שביצע משרד הבריאות, נמצא חיידק סלמונלה בחלק מהמוצרים של החברה, כמצוין בקריאת החברה. המוצרים נמכרים הן לשוק המוסדי והן לשוק הקמעונאי.
 
בעקבות הבדיקות וחקירת הנושא, שירות המזון במשרד הבריאות דרש מהיבואן לקרוא להחזרת המוצרים, ובמהלך חקירת המקרים שבוצעו, משרד הבריאות הוציא צו תפיסה למוצרים והורה על מניעת שיווק במספר אתרים בארץ. 

מפקחי שירות המזון פעלו עד כה במסגרת החקירה במחסני מזון, מחסני הפצה למסעדות ולבתי מלון, מרכול ומפעלי מזון שקיבלו את הטחינה כחומר גלם.

מפעל מזון אחד קרא להחזרת מוצרים בעקבות פעילות זו. להלן קישור:
https://www.health.gov.il/NewsAndEvents/Recall/Documents/RCL_07062021.pdf
 
היבואן נדרש לבצע איסוף של המוצרים מדרכי השיווק בישראל ולדווח על כך.

שירות המזון ממשיך בחקירת העניין ובמעקב, וינקוט באמצעי האכיפה העומדים לרשותו, בהתאם להתפתחות החקירה.
 
חשיפה של אנשים בריאים לחיידק הסלמונלה עלולה לגרום למחלה המתבטאת בחום, שלשול (לעיתים דמי), בחילה, הקאות וכאבי בטן. במקרים נדירים יכולים להיגרם סיבוכים. באוכלוסיות רגישות כגון, ילדים צעירים, בעלי מערכת חיסון מוחלשת וקשישים, החיידק עלול לגרום למחלה קשה ולעיתים אף למוות.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version