אוטוטוקס תסייע למנוע תאונות דרכים ברוסיה

אוטוטוקס תסייע למנוע תאונות דרכים ברוסיה

אוטוטוקס חוברת ל-Sreda Solutions בכדי להביא לשוק הרוסי תקשורת V2X (Vehicle to Everything)

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, חלוצה עולמית של פתרונות תקשורת V2X (Vehicle-to-Everything), משתפת פעולה עם Sreda Solutions הרוסית בכדי להציע פתרון V2X שיאפשר למנוע תאונות בכבישי רוסיה.

אוטוטוקס מסייעת לצמצם התנגשויות בכבישים ולשפר את הניידות באמצעות מערכי שבבים המורשים לשימוש בענף הרכב. שבב ה-V2X של אוטוטוקס משלים את המידע המגיע מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין לנהג קו ראיה (non-line-of-sight) עם האובייקט, במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ומתאמת באופן אפקטיבי בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל.

פרויקט NTI AutoNet, שקיבל מינוי של ממשלת רוסיה, עומד בראש המאמצים להביא טכנולוגיית V2X לשוק הרכב המקומי החל מ-2024. Sreda Solutions, ספקית בולטת בשוק התקשורת האלחוטית והמערכות המשובצות לכלי רכב ברוסיה, השיקה את תוכנת ה-V2SC (VXSmartCore) הראשונה שלה תוך התבססות על מערך השבבים CRATON2 של אוטוטוקס. הפתרון של Sreda כולל תוכנת V2X עם פונקציות מתקדמות לתקשורת בין כלי רכב לתשתיות (V2I).

רוסיה היא שחקנית גדולה בשוק ייצור הרכב העולמי. 1.77 מיליון כלי רכב יוצרו ברוסיה ב-2018, שדורגה באותה שנה במקום ה-13 בטבלת המדינות בהן מיוצרים כלי רכב, עם נתח של 1.8% מכלל הייצור העולמי.

רוסיה נעה במהירות לקראת אימוץ של טכנולוגיית V2X. לאחרונה החלו ניסויי V2X בעיר סנט פטרסבורג וניסויי V2X חדשים מתוכננים בעיר קלינינגרד וכן באזורים נוספים ובכבישים מהירים בהמשך 2021. הרוסים מזמינים יצרנים ושותפים אחרים בענף הרכב להצטרף לניסויים אלה. בנוסף לכך, נציגים רוסים נמצאים בשיחות עם נציגי הפרויקט הכלל אירופי C-Roads, בהן נידונה הפעלה של תשתיות V2X שיחברו בין רוסיה למדינות באיחוד האירופי.  

”לתעשיית ה-V2X יש פוטנציאל עצום ו-Sreda Solutions היא שותפה אידיאלית שתאפשר לאוטוטוקס לחדור לשוק זה בדיוק בתקופה שבה הוא נפתח במהירות”, אמר יובל לחמן, סגן נשיא לפיתוח עסקי באוטוטוקס. הוא הוסיף שתמיכת הממשלה הרוסית צפויה להוביל להאצה חזקה באימוץ טכנולוגיית V2X במדינה.

לא מכבר הודעה אוטוטוקס על הצטרפותה לפרויקט הבינלאומי SECUR (Safety Enhancement through Connected Users on the Road), המיועד לשפר את הבטיחות של כל הנוסעים במכוניות, באופנועים, באופניים וכן של הולכי רגל. פרויקט SECUR כולל את החברות המובילות בעולם בתחומי ייצור הרכב, ספקי Tier1 ומעבדות של בדיקות לרכב, ובכללן טויוטה, הונדה, רנו, פולקסוואגן וחברות רבות נוספות.

אוטוטוקס משתפת פעולה עם ספקי ה-Tier1 המובילים בענף הרכב בעולם בכדי לפתח פלטפורמות על בסיס מערכי השבבים של החברה. פתרון ה-V2X של אוטוטוקס מועדף בשל הרמה הגבוהה של הביצועים, הידע באבטחת מידע, המומחיות בתקשורת רדיו והעלות המשתלמת שהחברה מציעה. אוטוטוקס גייסה מהקמתה כ-120 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה”ב, יפן, קוריאה, גרמניה, צרפת, ואוקראינה ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version